2 צפייה בגלריה
מסעדת "חבה" בשוק. צילום: רפי קוץ
מסעדת "חבה" בשוק. צילום: רפי קוץ
מסעדת "חבה" בשוק. צילום: רפי קוץ
בביקורת שערכו בסוף השבוע משרד הבריאות והעירייה הושמדו בבית הקפה והקונדיטוריה "חבה בייקרי" כ-20 ק"ג עוגות קרם ו-14 ביצים עם חותמות מזויפות. כעת מנהל בית הקפה והקונדיטוריה מגיב לראשונה.
"משרד הבריאות ועיריית ירושלים הגיעו למסעדה במטרה אחת - להרוס את השם שלה. בשביל לייצר עוגות קרם וקינוחים יש מספר דרישות למשרד הבריאות (גודל, מס מקררים/ מקפיאים, גובה תקרה, צורת עבודה, וכו') שאת רובם הגדול כבר עשינו לאחר הביקור הראשון שלהם. במקרה הזה באו במטרה אחת. חיפשו לנו עם פינצטה במקררים ועשו הכל כדי שיהיה להם מה לרשום", הסביר המנהל ברק דורון.
דורון ביקש להרגיע את הציבור: "אני רוצה להדגיש שרמת הניקיון במטבחים שלנו הם ברמה הגבוהה ביותר. במוצרים שלנו אנחנו משתמשים בחומרי הגלם הכי טובים בשוק והכי טריים שיש. הביצים שאנחנו משתמשים בהם הם מאחת החברות הגדולות בארץ. במשרד הבריאות יצרו קשר עם הספק וראו שהכל תקין".
דורון הסביר כי מתוך 40 תבניות ביצים שהיו כולן טריות וטובות רק 14 הביצים שהושמדו נקנו מחנות בשוק. "נפלנו על חנות שמוכרת ביצים מזויפות".
2 צפייה בגלריה
הפשיטה ב"חבה". צילום: משרד הבריאות
הפשיטה ב"חבה". צילום: משרד הבריאות
הפשיטה ב"חבה". צילום: משרד הבריאות
בנוגע לרישיון העסק הסביר: "ל-80 אחוז אם לא יותר מהעסקים בירושלים אין רישיון עסק. למי שמכיר ויודע מדובר בתהליך בירוקרטי ארוך שלוקח שנים, ואנחנו כמו רוב העסקים עושים ומנסים לעשות הכל בשביל הדרישות שלהם - בשביל הרישיון שלנו".
"מסעדת חבה היתה ותמשיך להיות למסעדה וקונדיטוריה מובילה בירושלים. עם אוכל, וקינוחים, ברמה הכי טובה", סיים.
מעיריית ירושלים נמסר: "מטרתנו בעירייה היא לשמור על בריאות התושבים לצד קידום העסקים בעיר. במסגרת זו נעשות בדיקות הנדרשות ע"פ החוק, לצורך השגת מטרה זו. הביקורת במשותף עם משרד הבריאות היא בונה במטרה לשפר תהליכים ולהביא לתוצאות הרצויות. ביקורת זו מתבצעת לצד פעולות נוספות בכדי לעזור ולהעניק כלים לבתי העסק כדוגמת קורס נאמן תברואי המסובסד על ידי העירייה ועוזר לבעלי העסקים להימנע מהגעה למצבים אלו".
תגובת משרד הבריאות תתפרסם כשתתקבל.