1 צפייה בגלריה
בריכת הסולטן. צילום: אוהד צויגנברג
בריכת הסולטן. צילום: אוהד צויגנברג
בריכת הסולטן. צילום: אוהד צויגנברג
סכנת ביטול לאירוע הסליחות הגדול בבריכת הסולטן מחר (ה') ובמוצאי שבת. הסיבה: עיצומי הכבאים על רקע הפגיעה המתמשכת בתנאי העסקתם לטענתם. באירוע אמורים להשתתף אלפי תושבים בהשתתפות דוד ד'אור ואמנים נוספים.
"באירוע נדרשת אבטחה של כבאית, אך בשל החלטת ארגון עובדי הכבאות לעבוד במתכונת שבת - אין הכבאים מאבטחים אירועים. יודגש כי עיצומי הכבאים נמשכים כבר שבועיים, ולמרות פניות של המדינה ונציבות כבאות והצלה להפסיק את העיצומים בטענה לפגיעה במבצעיות, בית הדין לעבודה בחר שלא להתערב וקבע כי עיצומים הם כלי לגיטימי במאבק על תנאי העסקה", נמסר מארגון העובדים.
אבי אנקורי, יו"ר ארגון עובדי הכבאות: "אנחנו מבקשים סליחה מציבור המאמינים שרצה להשתתף באירוע, אבל לצערנו אנחנו נאלצים לנקוט בצעדים ארגוניים כדי להפסיק את הפגיעה בעובדי הכבאות. למרות העיצומים אנחנו ממשיכים לצאת לכל קריאה שמגיעה למוקדי החרום שלנו, בין אם מדובר בהצלת חיים או בהצלת רכוש".
כבאות והצלה: "המופעים והחגיגות יתקיימו כסדרן ללא שום הפרעה"
תגובת כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים: "למרות איומי ועד העובדים, כי לא יתקיימו אירועי חגי תשרי, ובהם מופע סליחות, צעדת ירושלים וכו. כל האירועים, המופעים והחגיגות יתקיימו כסדרן ללא שום הפרעה".
טפסר ניסים טויטו מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים מסר: "בעקבות פניות מאזרחים מודאגים בירושלים שהגיעו אליי החלטתי לפנות לציבור ולהבטיח לו! לא תהיה שום פגיעה באירועי הסליחות החשובים כל כך לאזרחי ישראל, ולא תהיה שום פגיעה במופעי ואירועי יום כיפור וסוכות בירושלים. אירועים שהם מסורת קדושה וחשובה לתושבי ירושלים וישראל".
עוד הוסיף: "בשום מצב, לא נסכים לפגיעה באיכות חייהם ושגרת יומם של תושבי ירושלים, להם מגיע לחגוג בחגי תשרי ובכל ימות השנה, ללא כל הפרעה".