2 צפייה בגלריה
ציון תורג'מן בהארכת המעצר. צילום: יואב דודקביץ'
ציון תורג'מן בהארכת המעצר. צילום: יואב דודקביץ'
ציון תורג'מן בהארכת המעצר. צילום: יואב דודקביץ'
במהלך השבוע האחרון מאז מעצרו ציון תורג'מן נראה חזק ונחוש. גם כששמו הותר לפרסום הוא נראה אדיש מעט. ביום שני בבוקר היה אפילו במצב רוח מרומם. אמנם הוא חשוד בחלוקת כרטיסי חינם לאירועים, ביטולי דוחות חנייה וייתכן כי גם עבירות בנייה, אך העובדה שהוא חזר לעבודתו החדירה בו רוח נעורים. "אני ממשיך בפעילות שלי למען ירושלים ומי שירצה - יוכל לראות אותי בבריכת הסולטן בפתיחה של אירועי חוצות היוצר", הוא הסביר.
שעות אחדות לאחר מכן, תורג'מן, כמו שאר עובדי עיריית ירושלים, הוכה בתדהמה כששמע על כך שדני כץ, אחד משלושת העצורים בפרשה, שם קץ לחייו. "ציון התקשה להאמין. ההיכרות בין השניים הייתה עמוקה", מסבירים מקורביהם.
הדרמה באריאל והטרגדיה של משפחת כץ הפכו מהר מאוד לשיחת היום ביריד חוצות היוצר, שנפתח השבוע. "כולנו הוכנו בתדהמה כששמענו על מה שקרה לדני", הסביר בכיר בעירייה. "לאורך כל השנים לא היו לדני אויבים. הוא היה דמות ידועה ואהובה בעירייה".
אימפריה של הפקת אירועים
חברת אריאל, שאותה מנהל תורג'מן מיום שקמה בשנת 2002, היא אימפריה בתחום הפקת האירועים. החברה איננה מתפעלת רק את חוצות היוצר, אלא גם ניהלה בשנים האחרונות את יריד הספרים הבינלאומי, פסטיבל האור, עיר הקרח, פורמולה 1 וכמובן שולטת על הארנה ועל אצטדיון טדי. "מי שמנצח על התזמורת המופלאה הזו ביד רמה הוא תורג'מן", קובע בכיר בעירייה.
תורג'מן, החלוץ האגדי של הפועל ירושלים שכבש את אחד השערים בזכייה היחידה של האדומים בגביע המדינה, נחשב כבר במשך שני עשורים לאיש ההפקה הטוב ביותר שיש לירושלים להציע. "לא לחינם ניר ברקת הבין שבלעדיו יהיה לו הרבה יותר קשה לקדם את כל פעילויות התרבות והספורט שהוא רצה לקדם. ולכן לתורג'מן הייתה יד חופשית בכל דבר שרצה".
2 צפייה בגלריה
ציון תורג׳מן ביריד חוצות היוצר עם ברקת. צילום ארכיון (שלומי כהן)
ציון תורג׳מן ביריד חוצות היוצר עם ברקת. צילום ארכיון (שלומי כהן)
ציון תורג׳מן ביריד חוצות היוצר עם ברקת. צילום ארכיון (שלומי כהן)
ההסתבכויות של אריאל
במקביל להצלחה הכלכלית והמקצועית, היו לחברת אריאל גם הסתבכויות, כשמנגנוני הביקורת של המדינה ושל העיר תקפו פעמים רבות את התנהלותה. "אין דוח פנימי או חיצוני שבה חברת אריאל איננה סופגת ביקורת נוקבת", מסבירים בעירייה.
הפעם האחרונה הייתה בעקבות משחק הכדורגל שבוטל בין ישראל לארגנטינה. החשד של משרד מבקר המדינה היה התנהלות לא תקינה בנושא הזמנות כרטיסים. "בניגוד לנוהל משרד הפנים אשר אוסר על קבלת הזמנה עבור נלווה ועבור מי שנוכחותו אינה נדרשת, סיכמו ביניהם נציגי חברת אריאל ונציגי עיריית ירושלים כי ניתן לחלק הזמנות שקיבלה חברת אריאל מהיזם גם לנלווים של עובדי עיריית ירושלים או של עובדי החברה", קבע המבקר.
בדוח אחר שבדק את התנהלות חברת אריאל בהפקת אירוע הפורמולה 1 נקבע כי התנהלותה לקתה בחסר. "משרד מבקר המדינה מצא בפעילותה שלה ליקויים חמורים בתחומי העסקת כוח אדם עבור העירייה. בדיקת התנהלות העירייה ואריאל בכל הנוגע למופע הפורמולה מעלה כשלים חמורים - פיקוח לקוי על כספי ציבור והפרה בוטה של עקרונות המינהל התקין", נכתב בדוח.
גם בבדיקות פנימיות שערכה העירייה, החברה העירונית זכתה לביקורת נוקבת. "נמצא שמספר עובדים שנסעו קיבלו הנחות בלא שיהיו קריטריונים אחידים וברורים למתן הנחות ב־2004 וב־2005. לדעת הביקורת הדבר אינו תקין. עובדי אריאל אינם זכאים לתנאים של עובדי עירייה", נכתב בדוח החמור.
"לא חצינו את הסף הפלילי"
על אף הביקורות החמורות, בכירים בחברת אריאל משוכנעים שבחברה מעולם לא חצו את הרף הפלילי. "בכל חברה בסדר הגודל שלנו יש בעיות קלות של התנהלות, אבל אני באמת מאמין כי לאיש מאיתנו לא הייתה מחשבה פלילית", הסביר בכיר בחברה. "אני מאמין שאם החקירה הייתה מתקדמת באמת, אז ציון לא היה משוחרר למעצר בית". ביום רביעי בבוקר הגיע תורג'מן לבית משפחת כץ כדי לנחם את המשפחה. גם ברגעים הללו הוא נראה בטוח בעצמו. "אני מבטיח שלאחר שתסתיים השבעה אני אומר את כל מה שיש לי להגיד", הוא הסביר למקורביו. "לאחר מכן, כולם יראו שאין לי מה להסתיר ולא נפל שום פגם במעשיי".