2 צפייה בגלריה
מתחם התחנה הראשונה בירושלים (צילום: רועי אלמן)
מתחם התחנה הראשונה בירושלים (צילום: רועי אלמן)
מתחם התחנה הראשונה בירושלים (צילום: רועי אלמן)
לטרגן חשוב להבהיר כי העסקים במקום פועלים מיום פתיחת התחנה, ולטענתו 'זה בדיוק הסטטוס קוו שמתקיים מיום פתיחת התחנה'.
טרגן הוא ירושלמי שורשי. המשפחה מצד אביו נמצאת כבר עשרה דורות בעיר והוא עצמו מעולם לא חשב לעזוב את העיר. תפקידו האחרון, כמנהל מתחם התחנה, מציב אותו היישר במוקד מלחמת השבת דבר שבו לא התנסה מעמדה שכזו.
אלא שעד כה הקפיד טרגן לשמור על שקט יחסי בנושא. בשבוע שעבר, לאור הפרסום האחרון במיינט ירושלים לפיו חבר המועצה יוחנן ויצמן (יהדות התורה) דורש להעלות שוב את העניין לסדר היום, הוא החליט להתייחס לכך. "אני לא חושב שאפילו ויצמן מאמין שהוא יכול לסגור כאן עסק בסופי שבוע", אומר טרגן, "העסקים פה חוסים תחת חוק מאוד ברור שמתיר את פתיחתם בשבת. אנחנו בין המקומות היחידים בעיר ששוקקים בשבת ויכולים להציע שלל פעילויות ואטרקציות עבור הציבור שלא שומר שבת בירושלים, ומדובר בציבור גדול".
2 צפייה בגלריה
טרגן. "השבת חשובה לי" | צילום: רפי קוץ
טרגן. "השבת חשובה לי" | צילום: רפי קוץ
טרגן. "השבת חשובה לי" | צילום: רפי קוץ
לטענת טרגן, הסיבה שויצמן וחברי המועצה החרדים העלו שוב את הנושא לסדר היום, אחרי שכבר נפתר לפני זמן רב, הוא שיקולים פנים מגזריים. "אני לא בדיוק יודע מה האינטרס שלהם להעלות את הנושא" הוא מסביר, "אבל ברור שמנסים לעשות עלינו סיבוב. הרי אין אפשרות חוקית לסגור את המתחם בשבת גם בלי קשר לעסקים שפועלים פה. מה יעשו, יסגרו את הרחוב? אנחנו תחת כיפת השמיים. יש עסקים גדולים וחזקים בירושלים שפועלים בשבת ואף אחד לא יעז לאיים עליהם בסגירה".
אולם בשיחה איתו מפתיע טרגן וטוען שבאופן רשמי, כל מה שקשור להנהלת המתחם דווקא סגור בשבת. "המשרד שלי, שביום חול פתוח כל הזמן ומספק שירות לעובדים וללקוחות, סגור בשבת", הוא מגלה, "גם הדוכנים סגורים בשבתות כי הם תחת אחריותנו. אי אפשר לטעון שאנחנו לא מכבדים את היום השביעי, בכל ערב שבת אנחנו עושים כאן קבלת שבת ומגיעים מאות אנשים. אף אחד לא יכול להגיד לי שהשבת לא חשובה לי".