2 צפייה בגלריה
תחנת רכבת "נבון". צילום: לירן תמרי
תחנת רכבת "נבון". צילום: לירן תמרי
תחנת רכבת "נבון". צילום: לירן תמרי
אלא שפחות משנה עברה ואותה תחנה מדוברת ניצבת בפני אתגר לא פשוט: סגירת שדרות שז"ר יהפכו את דרכי הגישה אליה לקשות מאוד, בלי אפשרות להוריד נוסעים בסמיכות לתחנה.
המצב החדש מגיע דווקא בתקופה טובה יחסית עבור תחנת 'נבון'. אחרי תקופת הרצה שהתנהלה בעצלתיים, כולל דיווחים חוזרים ונשנים על תקלות ברכבת ועצירות פתאומיות, כמו גם העובדה שחשמול המסילה לתל אביב עדיין לא הושלם, לאחרונה החלו יותר ויותר נוסעים להגיע, בעיקר תיירים וירושלמים שרוצים לנסוע לנתב"ג במהירות ולא מעוניינים להיסחב עם המזוודות באוטובוסים או לשלם הון למונית.
כיאה לתחנת רכבת מרכזית, העירייה בנתה מפרץ ארוך בכניסה לתחנה שמשמש רכבים פרטיים שמורידים ומעלים נוסעים. היא אף הגדילה לעשות והציבה מצלמה שבאופן קבוע מנטרת את הרכבים שחונים במפרץ ומנפיקה דוחות למי ששוהה זמן ארוך במקום. ביומיום ניתן לראות עשרות מכוניות בשעה מגיעות לכניסה לתחנה ומורידות נוסעים עם מזוודות.
2 צפייה בגלריה
מצלמת החניה בתחנה המרכזית. צילום: לירן תמרי
מצלמת החניה בתחנה המרכזית. צילום: לירן תמרי
מצלמת החניה בתחנה המרכזית. צילום: לירן תמרי
אולם העבודות בשז"ר עוצרות את התנופה הזו. החלק שבין גשר המיתרים לרחוב הנשיא השישי נסגר לתנועת כלי רכב פרטי למשך שלוש שנים ויקשה על נוסעים רבים שירצו להגיע עם רכב פרטי ולרדת בתחנה. החלופה היחידה תהיה לנסוע באוטובוס או ברכבת קלה, וזה יכול להרתיע את מי שמגיע עם מזוודות ולבחור בחלופה היקרה של מונית.
כך, בנוסף לתקלות, לעיכוב בהשלמת החשמול ולזמן הרב שלוקח לרדת לרציפים בתחנת 'נבון', קו הרכבת המהיר לירושלים (שהוגדר כפרוייקט לאומי) יצטרך מהשבוע להתמודד עם משקולת נוספת - סגירת שז"ר.
ברכבת ישראל מודעים לסגירת הציר, וגורמים בכירים מעריכים כי העובדה שישנה רכבת קלה בסמוך לתחנת 'נבון' תפצה על סגירת הציר. בעוד שישנה אוכלוסייה שנעזרת ברכבים פרטיים על מנת להגיע לתחנה, ברכבת ישראל מעריכים כי היא תפנה אל התחבורה הציבורית ובראשם הרכבת הקלה. עוד מציינים כי מבדיקה שערכו לפני תחילת העבודות עולה כי תחנת 'נבון' היא בין התחנות עם האחוזים הגבוהים ביותר של נוסעים שמגיעים דרך תחבורה ציבורית.