2 צפייה בגלריה
רחוב שז"ר השבוע. צילום: יואב דודקביץ'
רחוב שז"ר השבוע. צילום: יואב דודקביץ'
רחוב שז"ר השבוע. צילום: יואב דודקביץ'
אם לא מספיקות לירושלמים עבודות הרכבת הקלה וחסימות הכבישים בכל רחבי העיר, כעת מצטרף מפגע תחבורתי חדש. בתחילת יולי יחלו עבודות רחבות היקף ברחובות מרכזיים - ויש כבר מי שמבקש לעכב את העבודות ולהתייעץ קודם עם התושבים.
מדובר בין השאר ברחובות דוד המלך, דרך בית לחם, עזה, הפלמ"ח, שמעוני והתקופה. כמו כן צפויות עבודות גם בפסגת זאב, נווה יעקב וארמון הנציב. כשמוסיפים אלה את העבודות הצפויות בכניסה לעיר, מקבלים קיץ ירושלמי מפוקק.
מחזיק תיק החניה עו"ד יוסי חביליו פנה השבוע למנכ"ל העירייה בדרישה לעכב את תחילת העבודות. לדבריו, חיוני לקיים בכל אחד מהרחובות הליך של שיתוף הציבור ובמקביל לוודא שלא יבוטלו מקומות חניה קיימים ברחובות המשופצים.
הדרישות הללו באו לדבריו אחרי שבעבודות שנעשו ברחובות אחרים התגלו בעיות שחייבו שינויים בדיעבד. ברחוב קוסטה ריקה, לדוגמה, התברר כי הגדלת שטח תחנות האוטובוס באה על חשבון מקומות חניה, ובעקבות תלונות התושבים הוחלט להחזיר את המצב לקדמותו.
2 צפייה בגלריה
חביליו. צילום: יואב דודקביץ'
חביליו. צילום: יואב דודקביץ'
חביליו. צילום: יואב דודקביץ'
חביליו: "העבודות המתוכננות הן יוזמה חשובה, אבל חייבים למנוע מראש את האפשרות שייאלצו לתקן מחדש אחרי ביצוע העבודות. בדיקה מראש לגבי החניה ושיתוף הציבור יביאו לתוצאה מיטבית".
העירייה: "מדובר בתוכנית רחבה לטיפול יסודי בתשתיות שתוכננה עם כניסת ראש העירייה לתפקידו. העבודה מתבצעת כמובן לאחר תהליך של שיתוף הציבור. אנחנו מבקשים מהציבור סבלנות ומטפלים נקודתית באתגרים שעולים תוך כדי התהליך".