2 צפייה בגלריה
המחבל. צילום: לירן תמרי
המחבל. צילום: לירן תמרי
המחבל. צילום: לירן תמרי
אביו של בן ה-16 שנפצע בינוני בבית כנסת החורבה הבוקר (ו') בפיגוע הדקירה בעיר העתיקה סיפר כי בנו למד כל הלילה בבית הכנסת החורבה והיה בדרך חזרה לישיבה שלו.
"פתאום התנפל עליו המחבל שיצא מאחת החצרות. בהתחלה הוא לא חשב שזו סכין, אלא מכה חזקה בגב. אחיו היה איתו והם מיד רצו לבית הכנסת ושם הזעיקו עזרה".
2 צפייה בגלריה
חיים נחום. צילום: לירן תמרי
חיים נחום. צילום: לירן תמרי
חיים נחום. צילום: לירן תמרי
אחיו, חיים נחום מספר בשיחה עם מיינט ירושלים על רגעי הפיגוע. "אני ואחי למדנו בלילה בישיבה אחרי כן בשעה 5 לפנות בוקר הלכנו להתפלל בכותל הקטן. אחר כך רצינו לחזור לבית ואז התחלנו לעלות בשוק הבשמים אנחנו רואים מצד ימין מחבל רץ עם סכין.
"לא ידעתי מה קרה, הוא הגיע, אחרי רכב על אופניים הוא הרים את הסכין וניסה לדקור בצוואר. הוא הוציא את הסכין ובא אלי אני מייד ברחתי ומייד מתקדם מטרים ואז אני רואה שוטרים עם אקדחים שלופים. מייד הם חיסלו את המחבל. מאוד פחדתי".
הבוקר נדקרו שני אזרחים על ידי מחבל כבן 16 מהשטחים שנכנס ככל הנראה לפני כשבוע בעת כניסה לתפילות יום שישי של הרמדאן. גבר כבן 50 נדקר באורח קשה ומנותח בבית החולים שערי צדק ובן ה-16 נדקר באורח בינוני ומטופל בבית החולים הדסה עין כרם.
ד״ר מיכאל סאמר, הכירורג שטיפל בבן ה-16: ״קיבלנו פצוע בן 16.5 במצב בינוני ויציב, בהכרה מלאה עם דקירה אחת בגב. לאחר פעולות ראשוניות ביחידה הטארומה וביצוע בדיקות הדמייה, זיהינו שיש לו פגיעה ריאתית כתוצאה מהדקירה בגב והוא מטופל בהתאם. כעת מועבר להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ"