1 צפייה בגלריה
משה ליאון. צילום: אלי מנדלבאום
משה ליאון. צילום: אלי מנדלבאום
משה ליאון. צילום: אלי מנדלבאום
ראשי אגודות הסטודנטים החרדים והדתיים בעיר זועמים על עיריית ירושלים, מאחר ולטענתם העירייה מפקירה ומפלה לרעה את הסטודנטים. במכתב ששיגרו הבוקר (ראשון) לראש העירייה משה ליאון, חברי מועצת העירייה ויורם ברוורמן, מנהל אגף התרבות בעירייה, כתבו יושבי ראש אגודות הסטודנטים במכללות הדתיות והחרדיות, כי "ביום הסטודנט המתקרב שייערך בשבוע הבא מתכננת העירייה להפיק מופע ענק עבור הסטודנטים החילוניים בעיר, בהשקעת ענק של מאות אלפי שקלים, הכוללת הופעות מלאות של 4 אמנים גדולים לפחות".
עוד כותבים ראשי האגודות, "במהלך השנה כולה, העירייה מפיקה מדי שבוע אירוע עבור הסטודנטים החילונים בעיר הנקרא 'חמישי בעשר', אירועים אלה אינם מותאמים לסטודנטים הדתיים והחרדים".
ראשי האגודות מוסיפים וטוענים במכתבם, "בתחילת כל שנה, עיריית ירושלים מפיקה מופע הפתעה עבור הסטודנטים החילוניים בירושלים הנקרא 'פופ-אפ', שהיה בשנים האחרונות באוניברסיטה העברית, מכללת הדסה, מכללת עזריאלי ועוד, ומעולם לא התקיים באף מכללה דתית או חרדית, חרף בקשותינו המתמשכות". לדבריהם, "במהלך השנה כולה נאמר לנו על ידי גורמים שונים בעירייה שביום הסטודנט נפוצה על כך. ביום הסטודנט, הסטודנטים החרדים והדתיים ירגישו לראשונה חלק מירושלים ויראו שעיריית ירושלים משקיעה גם בהם ואינה מזניחה אותם".
"לצערנו הרב", כותבים יושבי הראש במכתבם, "לקראת יום הסטודנט הקרוב, אנו מרגישים שלעירייה אין אף רצון להשקיע בסטודנטים הדתיים והחרדים, ומקציבה להם תקציב מוגבל של 60,000 שקלים בלבד – לעומת מיליוני שקלים המושקעים במהלך השנה בסטודנטים החילונים. גם השנה, הסטודנטים הדתיים והחרדים מרגישים כי הם מודרים משמחת שאר הסטודנטים, וכי בהם משקיעים משמעותית פחות".
עוד הם מוסיפים ומודיעים לעירייה, "לאחר שנכשלו מאמצנו הרבים למצוא אמן שיוכל להגיע, אנחנו נאלצים להודיע על כך שכל עוד התקציב העומד לרשותנו הוא נמוך כל כך, אין אנו יכולים לקיים אירוע נפרד לסטודנטים הדתיים והחרדים בירושלים, וגם השנה הם לא יוכלו לקבל מענה מעיריית ירושלים, וגם השנה יראו שהעירייה משקיעה בסטודנטים חילוניים הרבה יותר מהחרדים והדתיים. האם עיריית ירושלים רוצה להתחבב רק על הצעירים החילוניים? האם היא רוצה לגרום לצעירים הדתיים לאהוב פחות את העיר?".
ראשי האגודות דורשים מהעירייה להשוות את התנאים. "אנו דורשים מהעירייה להשקיע בנו כמו שהיא משקיעה בשאר הסטודנטים. המצב שסטודנט חילוני ייהנה בחסות העירייה מהופעות של 4 זמרים מובילים, וסטודנט דתי יכול ללכת ביום הסטודנט להופעה של אמן אחד בתקציב נמוך בהרבה, אינו מקובל עלינו. אנו דורשים שעיריית ירושלים תקצה לסטודנטים הדתיים והחרדים ליום הסטודנט סכום של 350,000 ש"ח, שיוכל לפצות על כך שבמהלך השנה אותם סטודנטים לא יכולים להשתתף ברוב הפעילויות של העירייה עבור הצעירים, וכן אינם מקבלים הופעות בקמפוסים. אנו מצפים מהעירייה לא לתת יד להזנחת הסטודנטים הדתיים והחרדים ולטפל בעניין בהקדם האפשרי".
אבישי כהן נציג החרדים ב'התעוררות': "כיום לומדים בירושלים אלפי סטודנטים חרדים, הביקוש לאקדמיה הולך וגובר ומגיע להם בזכות ולא בחסד לקבל תרבות כמו שאר הסטודנטים ברחבי העיר. אני מקווה שעיריית ירושלים תשכיל ותמצא פתרון הולם וראוי לאירועי יום הסטודנט המותאמים ומונגשים גם לצרכים של הסטודנטים החרדים".
מהעירייה נמסר: "עיריית ירושלים הפיקה בעבר אירוע יום סטודנט ייחודי לציבור הסטודנטים החרדים אולם לא היה לכך ביקוש לצערנו. לכן, הוחלט בישיבת ראשי אגודות הסטודנטים כי יום הסטודנט לציבור החרדי יתקיים בתיאטרון זרר בכר בתאריך 18/6/19".