2 צפייה בגלריה
ל"ג בעומר. צילום: shutterstock
ל"ג בעומר. צילום: shutterstock
ל"ג בעומר. צילום: shutterstock
"הבטיחות בסדר העדיפות שלנו": ראש מנח"י אביב קינן שיגר היום (ד') מכתב למנהלי בתי הספר בעיר ובו הוא קורא להורים ולתלמידים שלא לקיים הלילה מדורות ל"ג בעומר בשל השרב.
"אבקש להעביר את המסר הנ"ל לתלמידי בית הספר ובאמצעותם גם להורים. על מנת למנוע אסון מיות. בעקבות תחזית מזג האוויר השרבי השורר באזורנו אנו מפצירים שלא לקיים היום מדורות.
"בשנים קודמות מדורות הובילו לשרפות ענק שסיכנו חיי אדם וגרמו לפגיעה ברכוש. על אף האכזבה הכרוכה בביטול המדורות, מיותר לציין כי בטיחותם ושלומם של התלמידים עומדת בראש סדר העדיפות שלנו".
2 צפייה בגלריה
ההנחיה של מנח"י
ההנחיה של מנח"י
ההנחיה של מנח"י
מוקדם יותר השבוע, נציב הכבאות, רב-טפסר דדי שמחי, קיים הערכת מצב לנוכח האזהרות על גל חום קיצוני, והוציא צו האוסר על הדלקת מדורות במקומות המועדים לסיכון.
הנציב קבע שורה של הגבלות הכוללת בין היתר איסור הדלקת מדורות ביערות, שמורות טבע, גנים לאומיים ואזורי סיכון. כמו כן, הגבלת מימדי המדורה נקבעה לגובה של מטר וחצי וקוטר של עד 3 מטר. בנוסף, ניתנו מגבלות להגדלת המרחקים בין המדורות לגורמי סיכון דוגמת יערות, בנייני מגורים, מתקני גז ודלק, קווי חשמל. שמחי הנחה על תגבור כוחות, ובמהלך ימי החג יצאו לשטח ולמוקדי האש כאלף כבאים, מפקחי מניעת דלקות ומתנדבים.