1 צפייה בגלריה
כיבוי אש. צילום: כיבוי והצלה מחוז ירושלים
כיבוי אש. צילום: כיבוי והצלה מחוז ירושלים
כיבוי אש. צילום: כיבוי והצלה מחוז ירושלים
עשרות לוחמי אש ממחוז ירושלים של כיבוי והצלה משתתפים בימים אלה במשחקי ״המחוזיאדה״ באילת, שהחלה אתמול (שלישי) וצפויה להסתיים ביום שבת. מדובר בימים מתוחים במיוחד שכן הם מועדים לשריפות נוכח השרב הכבד וחגיגות ל״ג בעומר.
ביום שני השבוע חתם נציב כבאות והצלה דדי שמחי על צו מיוחד המצמצם באופן משמעותי את קיומן של המדורות באזורחים נרחבים בארץ וזאת בעקבות תנאי מזג אוויר קיצוניים. בצל ההיערכות והכוננות, שריפה פרצה מוקדם יותר היום באזור מבשרת ציון.
בשיחה עם מיינט ירושלים ציין גורם בכבאות והצלה כי ״במערך הכיבוי לא אפשרו יציאה לחופשות בעקבות תנאי מזג האוויר הקיצוניים. תמוה כיצד היציאה לאירוע הספורט התאפשרה״. יחד עם זאת מרגיע אותו גורם ״צוותי הכיבוי פרוסים ומוכנים להגיב לכל אירוע להם הם יידרשו״.
כבאות והצלה: ״משתתפי המחוזיאדה שובצו ככוננים למקרי חירום״
מכבאות והצלה ירושלים נמסר בתגובה כי ״מספר העובדים ולוחמי האש שיצאו למחוזיאדה, הינו קטן ואינו משפיע כלל על המוכנות וההיערכות של כבאות והצלה לישראל לל"ג בעומר. היציאה לתחרויות הספורט במחוזיאדה, נמצאת על גרף הפעילות השנתי ונלקחה בחשבון. מאות רבות של לוחמי האש פרוסים ברחבי הארץ לרבות אלפי מתנדבים, מפקחי מניעת דליקות וכן לוחמי אש מקורס סמלים אשר מתגבר את כלל המחוזות בתקופת ל"ג בעומר. לוחמי האש אשר משתתפים במחוזיאדה שובצו ככוננים למקרי חירום ובמידת הצורך יוקפצו מיידית לשטח. כל ניסיון להטיל דופי בפעילותם של לוחמי האש העושים לילות כימים במהלך כל השנה למען אזרחי מדינת ישראל, ובמיוחד בתקופה זו בשנה, אינה ראוייה וחוטאת לאמת״.