4 צפייה בגלריה
דוד מס ז"ל וזירת האירוע. צילום: מהפייסבוק, לירן תמרי
דוד מס ז"ל וזירת האירוע. צילום: מהפייסבוק, לירן תמרי
דוד מס ז"ל וזירת האירוע. צילום: מהפייסבוק, לירן תמרי
הטרגדיה בקטמונים: דוד מס, התגורר ברמות ונרצח על פי החשד על ידי אחיו, מרדכי מוגזמוף בבית אמו. מס ז"ל הותיר אחריו אישה ושתי בנות. מס ז"ל עבד במחלקת הנדסה ואחזקה של קול ישראל, רשות השידור יותר משני עשורים.
"הלב נשבר"
ורד יפתחי גרין, כתבת ומגישה לשעבר בקול ישראל, רשות השידור סיפרה בשיחה על מס ז"ל: "הוא היה איש רגוע ויוצא דופן ונעים הליכות עם עיניים כחולות מאירות וחיוך כל הזמן על פניו. הייתי אומרת שהוא איש נדיר. זכורים לי הבקרים ברדיו בעבודה המשותפת איתו, היינו נכנסים בשער כל יום בשער בשעה 7 בבוקר בשערי קול ישראל, תמיד הוא היה עם חיוך רגוע. כל הזמן היה עוזר בחפץ לב. היינו בקשר הדוק יומיומי. הכרתי אותו במשך 25 שנים, יום-יום היינו רואים אחד את השני. בכל פעם שהייתי פונה אליו הוא היה מגיע ומסייע בכל דבר. בעיקר הדמות שלו לא מתחברת לאירוע. כששמעתי את זה הלב נשבר.
4 צפייה בגלריה
הסכין עמה דקר החשוד את הקורבן. צילום: דוברות המשטרה
"שנים סיקרתי את הרחוב הזה בר יוחאי. מכירה את הרחוב על אנשיו, וששמעתי את הדיווחים הראשוניים, ישר נבהלתי וניסיתי לחשוב מי זה. בערב בקבוצת הוואטסאפ של יוצאי רשות השידור. מישהו אמר 'זה נורא מה שקרה עם דוד מס'. פשוט רעדתי וחשבתי לעצמי איך יכול להיות דבר כזה. הוא היה איש שקט, לא היה הולך רכיל, גם כשהיו מדברים הוא היה פורש הצידה".
אלי שטיינברג, שכנו ברמות סיפר עליו: "הוא איש מקסים, שעזר לכל אחד. לפני כעשר שנים עברתי לגור כאן והיה שלג כבד והדלת נתקעה. ניסיתי לצעוק החוצה, והוא פינה לי חצי מטר של שלג. הוא היה אז בן 50, ועשה את זה בשמחה. הוא אדם שמאוד אוהבים, הוא גר באזור של חרדים וחילונים וכיבד כל אחד. אהבנו אותו מאוד. תמיד לקח אחריות. ראש גדול שנותן מעצמו לחברה".
"בגלל שזה אזור מעורב, הוא בחיים לא דיבר על זה, הוא היה חונה את האוטו שלו בשבת בכניסה לאזור. היתה לו רגישות. הוא היה אדם מיוחד".
אתמול בשעות הצהריים המוקדמות הוזעקו כוחות ההצלה והמשטרה לבית ברחוב בר יוחאי שם נמצא גבר כבן 60 דקור בכניסה לביתו. כוחות ההצלה שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה עצרה חשוד במעשה – אחיו של הקרבן. למיינט ירושלים נודע כי הרקע לרצח בקטמונים – רכוש משפחתי משותף. המשטרה העריכה היום כי סכום הסכסוך עומד על כ-3.5 מיליון שקלים.
4 צפייה בגלריה
מרדכי מוגזמוף בעת המעצר. צילום: לירן תמרי
מרדכי מוגזמוף בעת המעצר. צילום: לירן תמרי
מרדכי מוגזמוף בעת המעצר. צילום: לירן תמרי
מעצרו של אחיו מרדכי מוגזמוף הוארך בשמונה ימים היום (ד'). לפני הארכת מעצרו אמר: "אני מצטער, כואב לי מה שקרה. אני אוהב את כולם. אני אוהב אותו, אני אוהב את כל האחים. אני לא יודע מה קרה ולמה קרה".
4 צפייה בגלריה
מועדת האבל שפורסמה
מועדת האבל שפורסמה
מועדת האבל שפורסמה
על פי החשד, הגיעו אתמול האחים יחד עם המנוח לדירה של אמם על מנת שהם יארזו חלק מהדברים של אמם, במטרה לפנות את הדירה. "במקום התפתח ויכוח בין הקורבן לאחיו, האחים שהיו במקום ניסו להרגיעו. לפתע שמעו צעקות, ראו את אחיהם מוטל על הרצפה ושהוא צועק שהוא מלא בדם. שני האחים ניסו להשתלט", אמר נציג המשטרה בדיון היום. "החשוד דקר את הקורבן 24 דקירות. בחיפוש בחצר הבית נמצאה סכין נוספת אנשים שהיו במקום צעקו שהוא דוקר השוטר ביצע מעצר מיידי וקרא לכוחות נוספים".
הלוויתו תצא הלילה בשעה 23:00 מבית ההספדים, גבעת שאול.