1 צפייה בגלריה
אטליז קרל ברג. בלב הסערה החדשה
אטליז קרל ברג. בלב הסערה החדשה
אטליז קרל ברג. בלב הסערה החדשה
מספר חברי מועצה חרדים החלו לפעול בימים האחרונים לשלילת רשיון העסק לאטליז הוותיק 'קרל ברג' ברחוב אגריפס בעיר. הסיבה: בחנות נמכרים מוצרים שונים של בשר חזיר ובאזור המתחרד יש מי שאינו רואה זאת בעין יפה. החנות קיימת זה שנים סמוך לשוק מחנה יהודה וכעת העסק ניצב בפני סכנת סגירה.
בשיחה עם נציגים חרדים הם אינם מכחישים את כוונותיהם. "קשה לחשוב שבעיר ירושלים תהיה חנות לממכר בשר פיגולים וטרפות, ובפרט כשמדובר בחנות שנמצאת בסמוך לריכוז חרדי גדול", תקף השבוע סגן ראש העירייה ישראל קלרמן ('דגל התורה'). "חוק העזר העירוני אוסר את המכירה בכל רחבי העיר, ואני באופן אישי אדאג שהדבר הזה ייאכף על ידי העירייה".
כעת מבטיחים החרדים לפעול להפסקת מכירת החזיר במקום ומתכננים הפגנות גדולות מחוץ לבית העסק. "בירושלים לא יימכר חס וחלילה בשר חזיר. זה נוגד באופן מובהק את הסטטוס קוו, ואם נצטרך - אגף רישוי עסקים בעירייה ישלול לחנות המדוברת את רשיון העסק ואפילו יוציא לו צו סגירה", מבטיח קלרמן.
חבר המועצה אריה קינג, שיוצא גם הוא נגד מכירת החזיר במקום: "מצער ומדאיג הרעיון לפתוח בלב ליבה של ירושלים, מול השוק, חנות לממכר מאכלי חזיר. זאת לאחר שרוחות רעות פגעו בקדושת העיר באמצעות תוכני תרבות לעיתים אנטי יהודיים ותומכי נצרות. כבר במשך שנים מיעוט בעיר מנסה לפגוע בדמותה היהודית של ירושלים באמצעות עידוד פתיחת מקומות בילוי בשבת, תוך רמיסת עקרון הסטטוס קוו. אני כחבר מועצה מאחל לירושלים שהעסק הזה יפשוט רגל ומקווה שאחרים לא ילכו אחריו".
מי שהתגייסה לטובת בעל העסק היא חברת המועצה ד"ר לורה ורטון (מרצ), שטוענת כי דבריו של קלרמן משוללים כל יסוד. "אין סיבה לסגור חנות או לאסור עליה למכור בשר כלשהו במרכז העיר, כאשר מדובר בעיר מעורבת כמו ירושלים, שבה גרים אנשים מדתות שונות ואנשים שאינם דתיים בכלל. מי שלא רוצה לקנות - שלא יקנה. זאת אני אומרת כצמחונית, שהיתה מעדיפה שכל תעשיית הבשר תיעלם מן העולם".
ורטון מוסיפה: "אני מתנגדת לכפייה, גם בעניין הזה. חבל לי שיש אנשים בעיר ובעירייה שחושבים שדרך מערכת של איסורים מה שלא אהוב עליהם ייפסק: מי שרוצה לשכנע, שישכנע, אבל סגירת מוסדות על ידי הפעלת כוח לא רק שאינה תורמת לאווירה בעיר אלא יוצרת חיכוכים וכעסים מיותרים".
ב'קרל ברג' בחרו שלא להגיב לכתבה.