1 צפייה בגלריה
הפועלים כיכר ציון. מבנק לחזית מלון. צילום: קותי פונדמינסקי
הפועלים כיכר ציון. מבנק לחזית מלון. צילום: קותי פונדמינסקי
הפועלים כיכר ציון. מבנק לחזית מלון. צילום: קותי פונדמינסקי
האחים נקש, בעלי מלון הרברט סמואל בכיכר ציון, עומדים כנראה לרכוש בקרוב את שתי הקומות הראשונות של הבניין במרכז העיר שבו שוכן גם המלון שלהם. במקום פועל כבר שנים רבות סניף כיכר ציון של בנק הפועלים, שעומד להתפנות ממקומו כחלק מתהליכי הארגון מחדש של המוסד הבנקאי. נראה כי בכוונת הרוכשים להרחיב את מלון חמשת הכוכבים שלהם, שהכניסה אליו כיום היא במקום לא בולט בצד הבניין, ולפתוח כניסה חדשה מתוך הכיכר.
מדובר בעוד צעד במגמה המתמשכת של סגירת סניפי בנקים בעיר או צמצומם. הקורבן הנוכחי של התהליך הוא סניף שמתפרס על פני מאות מטרים רבועים באחד המקומות המרכזיים בעיר.
ממש מול המלון רכש לפני כשנתיים המיליארדר היהודי־צרפתי לורנט לוי את סניף כיכר ציון של בנק לאומי, בשטח דומה של כ־900 מ"ר, כדי לפתוח בו חנות משקפיים גדולה. העיסקה אז הסתכמה ב־32 מיליון שקל, במכרז שמחיר המינימום בו עמד על 28 מיליון שקל.
מעבר לכך שמדובר בעסקת ענק בתחום הנדל"ן המסחרי במרכז העיר, מדובר גם בשינוי משמעותי של פני כיכר ציון, שעברה רק לאחרונה שיפוץ ושדרוג מקיף ביוזמת העירייה. אם וכאשר תצא העיסקה אל הפועל, המלון יוכל לנצל את הכניסה המוגבהת למגדל דרך הבנק כדי ליצור חזית מכובדת ובעלת נראות בולטת יותר, במקום עמדת הכספומטים שעתידה להיעלם.
מלון הרברט סמואל, שנפתח בכיכר ציון לפני כשנתיים, כולל 137 חדרים וכן שלוש סוויטות מפוארות וספא. בקומה העליונה שלו פועלת כיום מסעדת שף, שמציעה גם תצפית לעבר נחלת שבעה וגן העצמאות.
אימפריה מסחרית
האחים נקש, שהחלו את דרכם המסחרית עם מותג הג'ינס האמריקאי ג'ורדש, מחזיקים כיום בבעלותם כמה רשתות של בתי מלון ונדל"ן מניב תחת חברת אחזקות הנושאת את שם המותג. 'ג'ורדש אחזקות' מחזיקה בין השאר את רשת בתי המלון אורכידאה, שמפעילה 15 בתי מלון ברחבי הארץ, רשת הרברט סמואל, ורשת מלונות היוקרה סאטי, שפתחה לאחרונה מלון חדש במבנה הקישלה ההיסטורי ביפו, ליד כיכר השעון. בנוסף היא הבעלים של כמה מלונות באירופה.
מעבר למלונאות, האחים נקש מחזיקים בחמישים אחוז מקבוצת אמפא נדל"ן, ובאמצעותה במתחם הקניות 'ביג' בבית שמש, מגדל אלקטרה בתל אביב ובית WeWork תל אביב. האחים רכשו גם את חברת 'כלכלית ירושלים', שמחזיקה שטחי מסחר רבים בעיר - בין השאר בתלפיות, גבעת שאול ועטרות – ונכסים נוספים בכל רחבי ישראל.
בשנת 2006 רכשו האחים גם את חברת המטוסים ארקיע. בארצות הברית הם מחזיקים בצי של שישה מטוסים פרטיים שמוחכרים מעת לעת לאח"מים ולידוענים כגון זמרים ושחקני כדורסל מליגת האן־בי־איי. אפילו נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון השתמש בעבר באחד המטוסים הללו.
ג'ורדש אחזקות הכחישו את דבר העיסקה.
בנק הפועלים: "במסגרת היערכות הבנק החל לאחרונה מהלך של מיזוג סניף כיכר ציון עם סניפים אחרים והוא יושלם בחודשים הקרובים. כמה גורמים הביעו התעניינות בנכס אולם טרם החל משא ומתן פעיל למכירתו".