1 צפייה בגלריה
מזרח העיר. מחכים לראש הממשלה. צילום: רפי קוץ
מזרח העיר. מחכים לראש הממשלה. צילום: רפי קוץ
מזרח העיר. מחכים לראש הממשלה. צילום: רפי קוץ
האם העירייה מודה כי אין אכיפת חוק במזרח העיר? כך עולה ממכתב שהגיע לידי "ידיעות ירושלים" ומיועד לראש הממשלה בנימין נתניהו.
על המכתב חתומים כמעט כל חברי המועצה למעט לורה ורטון ועו"ד יוסי חביליו, ובו נכתב כי "לאחרונה עלו לכותרות שני מקרים חמורים, המעידים על הצורך בהגברה ובחיזוק של הריבונות במזרח ירושלים. מקרה אחד הינו סוגיית קבורתו של עלא קירש, שנהרג בתאונה בכביש 90. הפלסטינים האשימו את קירש בבגידה, ולכן פסק המופתי כי הוא אינו זכאי לקבורה הולמת באתר מוסלמי. מסגדים רבים במזרח העיר סירבו לקבל את גופתו לטקס אשכבה דתי, ומאז מותו נקברה גופתו באופן זמני מחוץ לבית קברות רשמי. בעקבות זאת הורה רבה של ירושלים הרב שטרן, בפסק הלכה מיוחד, על קבורתו של קירש בחלקת חסרי הדת בהר המנוחות".
חטיפה וכליאה
"מקרה שני", נכתב בפניית חברי המועצה, "הינו מעצרו של עיסאם עקל, תושב ישראל ואזרח אמריקאי שנחטף, נעצר ונכלא בידי הרשות הפלסטינית. עקל נחשד במכירת בית ליהודים, ועל פי החוק הפלסטיני הוא היה צפוי למאסר ולעבודות פרך לכל החיים.
"מקרים אלו מחזקים את הצורך במחויבות מוגברת שלנו כלפי תושבי מזרח ירושלים. כמו כן עולה כאן פגיעה בזכות הקניין ובזכות של כל אחד לבצע עסקאות עם מי שהוא חפץ".
חברי המועצה מבקשים מראש הממשלה להקים גוף משותף לממשלה ולעירייה שיהיה אמון על אכיפת החוק במזרח העיר. "נבקש כי יהיה גוף שיהיה אמון על טיפול בתושבי מדינת ישראל אשר החוק הפלסטיני פוגע בזכויותיהם הבסיסיות. הגוף צריך לכלול נציגי עירייה, ממשלה וכוחות ביטחון", מבקשים חברי המועצה.
במכתב, שיזם סא"ל במיל' ברוך ידיד, נטען כי כדי לחזק את הריבונות צריך גם לבצע שדרוג תשתיות, כגון כבישים וביוב, ולדאוג לחינוך לילדים הפלסטינים. "צריך להאיץ את המאמצים ללקיחת אחריות מלאה במזרח ירושלים", סיכם חבר המועצה אלעד מלכא.