1 צפייה בגלריה
הדמיה של הרכבת הקלה בעמק רפאים: צוות אב לתחבורה
הדמיה של הרכבת הקלה בעמק רפאים: צוות אב לתחבורה
הדמיה של הרכבת הקלה בעמק רפאים: צוות אב לתחבורה
למרות ההתנגדויות: ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, החליטה לקדם את החלופה לפיה הקו הכחול של הרכבת הקלה יעבור בעמק רפאים.
במסגרת ההחלטה לאשר את התוכנית, ציינו חברי הוועדה כי שוכנעו שחלופת עמק רפאים מציעה את תוואי הרכבת הקלה הטוב ביותר עבור כל תושבי ירושלים, הן מבחינה תחבורתית והן מבחינה עירונית.
התוואי המוצע מייצר חיבור ישיר של דרום-מערב ירושלים אל מרכז העיר ומשפר מאוד את רמת השירות של התחבורה הציבורית לאזור זה. בנוסף, התוואי ישפר מאוד את רמת הנגישות התחבורתית אל רחוב עמק רפאים ואזור "המושבות" בירושלים והוא יפתח את רחוב עמק רפאים כמוקד עירוני של תרבות, פנאי ומסחר תוך שיפור משמעותי של הסביבה העירונית. המסילה המוצעת תעבור לאורכו של הרחוב מבלי לפגוע במבנים ההיסטוריים, ותוך פגיעה מצומצמת מאוד בעצים הוותיקים הגדלים כיום באזור.
תוואי הרכבת בעמק רפאים שאורכו כקילומטר, מחבר בין צומת הרחובות עמק רפאים ודרך בית לחם (בצפון) לבין צומת אורנים (בדרום) והוא כולל הקמה של תחנת נוסעים במרכז הרחוב. בנוסף, מציעה התוכנית שינוי בהסדרי התנועה ברחוב אשר יצמצמו באופן משמעותי את התנועה החולפת הרבה העוברת כיום ברחוב וגורמת למטרדים סביבתיים קשים באזור. בחלקו הצפוני של הרחוב תפעל הרכבת באמצעות מסילה בודדת וזאת בכדי שלא לפגוע בגישת רכב פרטי לתושבי הסביבה.
קראו גם: פרסום ראשון: רגע לפני שהוא עוזב - ברקת ינסה לאשר את מעבר הרכבת בעמק רפאים מיוחד למיינט ירושלים: כך תיראה הרכבת הקלה בעמק רפאים ב-360 מעלות
תגובות:
יוסי סעידוב ממובילי המאבק 'למען הרכבת בעמק' מסר יחד עם עדית רובין ואיתמר שחר: "הוועדה המחוזית קיבלה את ההחלטה הנכונה לירושלים, לשכונות דרום העיר ולעמק רפאים. אנו קוראים למתנגדים לאחד כוחות ולפעול יחד איתנו כדי שתקופת העבודות תעבור במהירות לטובת כל תושבי האזור".
רבקה שרגא ממנהלי מטה המאבק נגד תוואי הרכבת במושבה: "זה בהחלט לא סוף פסוק. צפוי עוד מאבק ארוך בוועדת הערר הארצית ובערכאות משפטיות. לא הופתענו מההחלטה במחוזית וחבל רק שבמקרה זה לא יושם הנוהל שלא דנים בתוכניות במחוזית לפני שזה נידון בוועדה המקומית".