1 צפייה בגלריה
שיעורי נהיגה. צילום: הרצל יוסף
שיעורי נהיגה. צילום: הרצל יוסף
שיעורי נהיגה. צילום: הרצל יוסף
מחאת שיעורי הנהיגה: תלמידי תיכון רבים מכל רחבי העיר הלומדים שיעורי נהיגה מתכוונים להפסיק את לימודי הנהיגה שלהם בשל העלות הגבוהה של השיעורים. המטרה: להפעיל לחץ על מורי הנהיגה כדי להוריד את מחירי השיעורים.
את המחאה מובילים הצעירים בפייסבוק והם מתכננים להגיע לכל בתי הספר בעיר על מנת לשכנע את עמיתיהם להפסיק את שיעורי הנהיגה שלהם. הטענה: התייקרות שיעורי הנהיגה בעשרות אחוזים. אם בעבר עלה שיעור נהיגה בודד 80-100 שקלים לשיעור עתה עלותו של שיעור בודד - 140 שקלים. בצורה זו מטפסים התשלומים ומגיעים גם עד 6,000 שקל למכלול השיעורים שעליהם לקחת בכדי לעמוד בבחינות של משרד התחבורה.
בנוסף, המוחים מלינים כי חלק גדול מההורים אינם יכולים לממן את שיעורי הנהיגה והם נאלצים לעבוד בתקופת הלימודים בעבודות מלצרות בכדי לממן את השיעורים דבר שמקשה עליהם להתכונן לבחינות הבגרות .
מתן גישר, תלמיד כיתה י״א ואחד מיוזמי המחאה מסר למיינט ירושלים: "התאחדו כמה חברים מבתי ספר שונים בעיר אחרי שהבנו שהסכומים שדורשים מאיתנו אסטרונומים. להורים רבים אין יכולת לממן את שיעורי הנהיגה ואת הוצאת הרישיון והרבה חברים שלי נאלצים לעבוד מעבר לשעות הלימודים, שעות ארוכות על מנת להוציא את הרישיון המיוחל.
"אנחנו מרגישים שהלימודים שלו נפגעים, אנחנו בשנים חשובות של מבחני בגרות ופשוט לא מצליחים להתמקד בלימודים. הוצאת רישיון, לכל הדעות, צריך להיות דבר נגיש, מוזל שכולם יכולים לשאת בעלות שלו. בשבועות הקרובים מאות תלמידים יפסיקו ללמוד נהיגה, אולי ככה נצליח להפעיל לחץ על מורי הנהיגה שיפחיתו את העלויות".
ביקשנו את תגובת משרד התחבורה כשנקבלה נפרסמה.