2 צפייה בגלריה
דו"ח חניה. צילום: רועי אלמן
דו"ח חניה. צילום: רועי אלמן
דו"ח חניה. צילום: רועי אלמן
פקחי החניה של עיריית ירושלים פושטים על קטמון: תושבים בשכונה מספרים על ״מכת דו״חות חניה״ מכיוונם של פקחי העירייה. "30 שנה לא קיבלנו פה דוחות. עכשיו העירייה התחילה לחלק לנו? מה קרה שהם החליטו לשנות את המדיניות שלהם?" הם מוחים. לבקשת המינהל הקהילתי, האכיפה הוקפאה לפי שעה.
לטענת התושבים, רבים מהם קיבלו החל מהשבוע שעבר דוחות חניה בסך 500 שקל. "גם ככה אנחנו סובלים ממצוקת חניה בשכונה בגלל המשחקים שנערכים באצטדיון טדי ובהיכל הפיס ארנה. אנחנו מפסידים שעות עבודה כי אנחנו מגיעים הביתה מוקדם לפני הבלגן של המשחקים כדי לתפוס חניה, ועכשיו גם התחילו לחלק דוחות?" טוענת עליזה גולן, שקיבלה בעצמה דוח על סך 500 שקל במקום שעד לפני שבוע היתה חונה בו באופן קבוע.
העירייה אומנם שדרגה בשנה האחרונה את התשתיות ברחבי השכונה - המדרכות שופצו וחודשו, אך התושבים טוענים כי למעשה מספר מקומות החניה הצטמצם באופן ניכר והמצוקה הפכה קשה יותר. "הרחיבו את המדרכות והקטינו את החניות. אין לנו היום איפה להחנות. חייבים לתת לנו פתרון", אומר אבי מזרחי תושב השכונה, ואחרים מוסיפים: "הפתרון הוא שייתנו לנו תו אזורי ונוכל להחנות בכל מקום ובכל שעה וללא הגבלה. שיפעילו אכיפה על תושבי חוץ".
2 צפייה בגלריה
מכונית 'חונה' בקטמונים.  מספר החניות הצטמק. צילום: פרטי
מכונית 'חונה' בקטמונים.  מספר החניות הצטמק. צילום: פרטי
מכונית 'חונה' בקטמונים.  מספר החניות הצטמק. צילום: פרטי
כמו כן תושבי השכונה מוחים על כך שלא קיבלו שום התראה על שינוי במדיניות האכיפה של העירייה, ובשל כך הם דורשים שדוחות החניה יבוטלו, שתוקפא מדיניות האכיפה ושיפעלו ליצור עבורם מקומות חניה חדשים בשכונה.
העירייה: "לנוכח תלונות רבות שהתקבלו מתושבים על חניית רכבים על מדרכות ומעברי חציה וחסימת המעברים לשימושם של הולכי רגל, עגלות ילדים ונכים וסיכון של משתמשי הדרך, החלה עיריית ירושלים לאכוף את החניה מ־2 בדצמבר בין השעות 16:00-09:00.
"חשוב להדגיש כי בניגוד לנטען בפנייה, עיריית ירושלים התריאה על כוונתה לאכוף את החניה על כלי רכב החונים על המדרכות ומעברי החציה וחולקו התראות בין התאריכים 15 בנובמבר ו־1 בדצמבר".
במינהל הקהילתי פנו השבוע לעירייה בדרישה בבקשה להקפיא את האכיפה עד למציאת פתרון הולם. ובעירייה, כאמור, נענו - זאת לבד ממקומות מסכני חיים״.