2 צפייה בגלריה
קו הרכבת המהיר ירושלים - תל אביב (צילום: רועי אלמן)
קו הרכבת המהיר ירושלים - תל אביב (צילום: רועי אלמן)
קו הרכבת המהיר ירושלים - תל אביב (צילום: רועי אלמן)
אז הנסיעה חינם או לא? תלוי את מי שואלים: נוסעים המעוניינים להגיע לירושלים ברכבת המהירה מנתב"ג לירושלים נדרשים לשלם עבור הנסיעה מחיר מלא וזאת למרות הבטחת שר התחבורה כי במהלך תקופת ההרצה יהיו גם הנסיעות בקו נתב"ג ירושלים ללא עלות.
לפני כשבוע יצא השר בהודעה לפיה הקו המהיר נמצא בשלבי הרצה מתקדמים ולכן החליט כי הציבור יהנה מנסיעות חינם מתחנת נתב״ג לירושלים. הטבה זו הייתה אמורה להצטרף לנסיעות חינם להם זוכה הציבור מתחנת נבון לנתב"ג.
"מדובר בשלב נוסף בחיבור ירושלים למרכז המדינה. המהלך נועד להקל על תושבי המרכז שמעוניינים להגיע לירושלים, וזאת לאור ההתקדמות בשלבי ההרצה של הרכבת", אמר שר התחבורה ישראל כץ. אך כאמור בפועל, הנוסעים נדרשים לשלם מחיר מלא של 17 שקלים.
2 צפייה בגלריה
תחנת רכבת "נבון". צילום: לירן תמרי
תחנת רכבת "נבון". צילום: לירן תמרי
תחנת רכבת "נבון". צילום: לירן תמרי
ביום חמישי, דובר רכבת ישראל הוציא הודעה לתקשורת ובה נכתב: "הבהרה: בהתאם להנחיות משרד התחבורה, רכבת ישראל מבהירה כי הטבת נסיעת החינם מנתב"ג לירושלים, ממשיכה כסדרה".
משיחה עם שירות הלקוחות של רכבת ישראל התפלאו לשמוע על הטבת הנסיעה חינם עליה הצהיר השר: "חינם זה רק מירושלים, מנתב"ג לירושלים זה 17 שקלים. אנשים מתבלבלים. מדברים שאולי עוד מעט זה יהיה בחינם. עד עכשיו לא התקבלה שום הוראה על כך". ממשרד התחבורה נמסר בהקשר לכך: "בניגוד לנאמר הנוסעים ברכבת המהירה לירושלים אינם נדרשים לשלם עבור הנסיעה ברכבת. החל מ- 23 בנובמבר מתאפשרת נסיעה חינם ברכבת המהירה גם מתחנת הרכבת נתב"ג.
עוד נמסר מהמשרד: "יצוין כי בשלושת חודשי ההרצה הראשונים של הרכבת, שהחלו ב- 25 בספטמבר ניתן לנסוע מתחנת נבון בירושלים לכל תחנות הרכבת בארץ ובחזרה, ללא תשלום".
בנוסף, כתב מיינט ירושלים הגיע אמש (ב') לקופות רכבת ישראל בתחנת נבון ובדק מה עלות הנסיעה מנתב"ג לירושלים. נציגת השירות ענתה כי העלות היא 17 שקלים וכי לא ידוע לה על נסיעה חינם מהכיוון הזה.