1 צפייה בגלריה
בית הספר הממלכתי־דתי בשכונה. צילום: שלומי כהן
בית הספר הממלכתי־דתי בשכונה. צילום: שלומי כהן
בית הספר הממלכתי־דתי בשכונה. צילום: שלומי כהן
לראשונה מאז שהוקמה: בית ספר על יסודי ייפתח בהר חומה בשנה הבאה. אחרי שנים של תלונות מצד הורים ואלפי תלמידים, שנאלצים לצאת מהשכונה מדי יום, בקרוב ייפתח רישום לבית הספר העל יסודי.
ההערכות הן כי בשכונה קיימים יותר מאלפיים תלמידים שנאלצים לנדוד לבתי ספר מחוץ לשכונה, מסע שלעיתים אורך שעות ארוכות בגלל עומסי התנועה. הורים רבים התלוננו כי גם האוטובוסים היוצאים מהשכונה עושים מסלול ארוך מהרגיל למוסדות החינוך.
בנובמבר הקודם פנו עשרות הורים לראש העירייה היוצא ניר ברקת ודרשו הסעות מיוחדות לתלמידי העל יסודי. "בשכונת הר חומה או בקרבתה אין בית ספר על יסודי ברדיוס של חמישה קילומטרים", כתבו אז ההורים. "התלמידים נאלצים לבלות בין שעתיים לשלוש ביום בנסיעה מעייפת ומתישה בתחבורה הציבורית".
לאחר שעיריית ירושלים לא נענתה לבקשתם קיימו ההורים בשכונה את 'מחאת הכריות', שבמסגרתה חולקו לתלמידים שוקו, לחמנייה וכרית טיסה כשעלו לאוטובוסים בעיר. הלחץ הציבורי צלח ובחודש מרץ אישרה ועדת הכספים בעירייה את הקמתם של שני בתי ספר על יסודיים, ממלכתי וממלכתי־דתי, אולם ההערכות היו שהקמת בתי הספר תארך שנים רבות.
השבוע החליטה העירייה, בשיתוף עם משרד החינוך והמינהל הקהילתי, כי בחודש הבא ייפתח הרישום לחטיבת ביניים צומחת חדשה שתוזן מבתי הספר הממלכתיים 'עופרים' ו'אילן רמון', חטיבה שתחל לפעול כבר בשנת הלימודים תש"פ. המהלך הפתיע הורים רבים והם כבר מתכננים לרשום את ילדיהם לבית הספר החדש.
ניר זוארץ, שהיה ממארגני 'מחאת הכריות' בשכונה, מסר בתגובה: "בכל בוקר יוצאים מהשכונה כ- 3,000 בנות ובני נוער למוסדות חינוך שונים בעיר. אני מברך על החלטת העירייה להקמת מוסדות חינוך על יסודיים לכל המגזרים בשכונה, כולי תקווה שנצליח גם לצמצם את זמני הנסיעה של בני נוער למוסדות החינוך בעיר".
מהעירייה נמסר: "עיריית ירושלים משקיעה משאבים אדירים בשכונת הר חומה, ובתוך כך מינהל החינוך פועל בכל עת בשיתוף משרד החינוך ובתי הספר אילן רמון ועופרים להובלת חינוך מצוין ומשפחתי הזוכה לשבחים ולאמון מצד תושבי השכונה.
"בתי הספר היסודיים בחינוך הממלכתי מהווים כיום דוגמא ומופת לבתי ספר המובילים יזמות וחדשנות ואנו מעוניינים לאפשר לתלמידים להמשיך במתכונת זו גם בחטיבה ובתיכון. מינהל החינוך והשותפים למהלך פועלים כדי שבית הספר יהיה בית ספר ציבורי ולא ממין, ששעריו פתוחים בפני כלל תלמידי ותלמידות הציבור הממלכתי, יביא לחיזוקה של הר חומה ושמירה על צביונה".