1 צפייה בגלריה
שלט הרחוב והעמוד הרלוונטי באתר העירייה. צילום: מהפייסבוק
שלט הרחוב והעמוד הרלוונטי באתר העירייה. צילום: מהפייסבוק
שלט הרחוב והעמוד הרלוונטי באתר העירייה. צילום: מהפייסבוק
לא רק שבעירייה לא מטפלים בהשחתה - הם גם מנציחים אותה באתר שלהם: תושב העיר העלה השבוע פוסט בפייסבוק שבו הוא מציג צילום מסך מהאתר העירוני המסביר על רחוב אליעזר סוקניק. הבעיה: בתמונה שבעמוד נראה שלט הרחוב כשהוא מושחת עם סטיקר גזעני נגד ערבים.
קרוב ל־30 שנה שבירושלים יש רחוב הנקרא על שמו של ראש המחלקה לארכיאולוגיה באוניברסיטה העברית, פרופ' אליעזר סוקניק. הרחוב, שנמצא בשכונת מעלות דפנה, מופיע כמו מאות רחובות נוספים באתר של עיריית ירושלים, שם נכתב בקצרה על פועלו של סוקניק בשנות חייו ועל תרומתו לארכיאולוגיה בעיר.
עוד פורסם באתר, כנהוג בעמודים אלה, צילום של שלט הכניסה לרחוב. אך למרבה ההפתעה, על השלט מודבק סטיקר ישן שעליו כתוב: "אין ערבים, אין פיגועים". כך, כאמור, הוא מופיע באתר העירייה.
מי ששם לב לצילום החריג הוא תושב העיר חגי אגמון שניר, שגם העלה פוסט בנושא ובו גולל את השתלשלות הגילוי. לדבריו הוא ניסה להתחקות אחר זהותה של 'הגננת' מאחר שרחוב בשם זה נמצא בשכונת גילה. אז גילה כי מדובר בחסיה סוקניק, שאכן היתה גננת מוכרת ומוערכת. בניסיון להבין מדוע לא קראו לרחוב על שמה התברר לו שזה משום שיש כבר רחוב 'סוקניק', שהוקדש לבעלה של חסיה, וכך הגיע לעמוד המדובר.
"הייתי מצפה שהעירייה תוודא שאין שלטים הנושאים כתובות גזעניות ברחובותיה", אמר אגמון שניר, "ומובן שלא תעלה תמונות שלהם לאתר הרשמי שלה".
העירייה: "תמונת השלט הוסרה מאתר האינטרנט העירוני (להלן קישור). במקביל, השלט ייבדק בשטח, על מנת לוודא הסרת המדבקה מעליו".