1 צפייה בגלריה
משפחת עוז. צילום: באדיבות המשפחה
משפחת עוז. צילום: באדיבות המשפחה
משפחת עוז. צילום: באדיבות המשפחה
רונן עוז, האב שהציל את אשתו ושני ילדיו בשריפת המלונית בירושלים לפני חודשיים וחצי, נפטר היום (ראשון) בבית החולים שיבא תל השומר לאחר שהיה מאושפז שם תקופה ארוכה. עוז, שמשפחתו חגגה לו יום הולדת במלונית "יפו 60" בבירה, הלך לעולמו לאחר שנפצע אנושות באותה שריפה שנגרמה כתוצאה מהצתה מכוונת.
זאת היתה אמורה להיות חגיגה: בני משפחת עוז משכונת נווה גן הגיעו לירושלים כדי לחגוג לאב המשפחה את יום הולדתו. הם הספיקו לבלות בעיר, אך שריפה שפרצה בבניין המלונית בו לנו גדעה את הטיול באופן בלתי צפוי.
יצויין כי לפני ההצתה עוד הספיקה המשפחה לטייל ברחובות ירושלים, סיירו בתערוכת אמנות בבצלאל ויצאו לאכול בשוק. את הלילה הם עשו במלון הדירות ברחוב הנביאים. בשעת לילה הגיע למקום מוחמד ג'עברי והצית את המלונית. ג'עברי הודה ושחזר את האירוע ואיתו נאשמים עוד שניים בסיוע לביצוע המעשה.
בני המשפחה ישנו בקומה הראשונה בעת שפרצה האש. רונן חילץ את הילדים מהלהבות ביחד עם לוחמי האש, תוך שהוא מסכן את חייו. ילדיו ואשתו נפצעו ובהמשך שוחררו מבית החולים, ואילו רונן אושפז במצב אנוש. הוא פונה לבית החולים שיבא והבוקר נפטר.
דורית עוז, אלמנתו של רונן, אמרה לאחר מותו לאתר ynet: "אנחנו רוצים להודות לו - להגיד לו תודה שהציל את המשפחה שלו".
רונן ואילנית עוז מפתח תקוה הגיעו בחודש יולי לחגוג בירושלים את חגיגות יום ההולדת ה-45 של רונן, ביחד עם שני ילדיהם, מיה (12) וינאי (9). במהלך הלילה עובד לשעבר במלונית בה הם לנו זרק בקבוק תבערה וכתוצאה מכך הם נפגעו באופן קשה. "אין לי ספק שמדובר במעשה על רקע לאומני", אמר אז למיינט חיים חזיזה, אחיו של רונן.
בחודש יולי האחרון, עלתה באש מלונית ברחוב הנביאים ובה נלכדו משפחת עוז ו-14 אורחים נוספים. המשטרה עצרה שלושה חשודים, תושבי מזרח העיר - מוחמד ג'עברי, ראידה מוסא ויוסף קומבוז באירוע והעלתה חשד על רקע כספי ורומנטי. במשטרה בדקו גם חשד על רקע לאומני.
כתב אישום הוגש חודש לאחר האירוע נגד שלושת החשודים. מוחמד ג'עברי וראידה מוסא מואשמים בשותפות בעבירה של הצתה בנסיבות מחמירות ופציעתם של מספר תושבים. החשוד השלישי, יוסף קומבוז, חברו של ג'עברי, מואשם בעבירה של סיוע להצתה בנסיבות מחמירות. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים.
ההלוויה תתקיים היום (א') בשעה 15:30בבית העלמין סגולה בפתח תקוה.