העירייה מציגה - פתיחה וסגירה: חצי שנה לאחר שנחנכה 'מנהרת הגיחון', מסלול אופניים מיוחד שמחבר בין עין לבן לשכונת עין כרם, שעריה של המנהרה סגורים ורוכבי האופניים הזועמים אינם יכולים לרכוב במקום.
המנהרה נחנכה כחלק מאירוע ה'גראן פונדו' שהתקיים בעיר לפני כחצי שנה במעמד ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שצולם רוכב בה. באירוע עצמו לקחו חלק יותר מ־6,500 רוכבים מ־30 מדינות שונות בעולם. אלא שבסיום האירועים נסגרה המנהרה ומאז שעריה לא נפתחו לציבור הרחב.
המנהרה נחצבה עוד בשנות ה־90 ושימשה במשך שני עשורים את תאגיד המים העירוני. בשנים האחרונות היא עברה מתיחת פנים לקראת שינוי הייעוד שלה - היא שופצה ונסללה מחדש והותאמה עבור רוכבי האופניים שיוכלו לעשות בה שימוש.
אלא שכאמור הרוכבים עצמם אינם יכולים עדיין לרכוב בה. "בכניסה לעין לבן סללו מסלול אופניים חדש, אך כאשר מסיימים לרכוב עליו נתקלים בפתח המנהרה והיא סגורה", מספרים רוכבי אופניים מאוכזבים. "זה המצב כבר כמה חודשים וחבל שכך. המנהרה היתה אמורה לתת לרוכבי האופניים מענה של ממש. בעיריית ירושלים התגאו בחנוכה שלה, אבל בפועל הם לדעתנו רק מטעים את הציבור, שמגיע מדי שבת ונתקל בשערים סגורים".
חלק מהרוכבים מספרים כי מאחר שאין שלט בכניסה לשביל המבשר על כך שהמנהרה סגורה, רבים מהם רוכבים עד אליה וצריכים לחזור על עקבותיהם. "במקום לתת לרוכבי האופניים לרכוב עד פתח המנהרה ולהיתקל בשער סגור יכלו לעדכן אותנו מראש ולחסוך לנו זמן", הם אומרים. "אנחנו מקווים שראש העירייה הבא יקדם סלילת שבילי אופניים נוספים בעיר".
העירייה: "פתיחת המנהרה לרגל אירוע מרוץ גראן פונדו ניו יורק היתה מתוכננת מלכתחילה כפתיחה חד־פעמית בלבד, וככזו קיבלה את האישורים המתאימים ופעלה על פי הנחיות כיבוי אש ומשטרה לאירוע חד־פעמי. המנהרה נסגרה כמתוכנן עד סיום העבודות במקום לצורכי ביטחון, בטיחות הרוכבים, חשמל ותקשורת.
"לאחר דין ודברים בחודשים האחרונים מול הגורמים המאשרים השונים העבודות נמצאות בתכנון מתקדם והתקווה היא שהמנהרה תיפתח לקהל הרחב באופן קבוע בחודשים הקרובים".