1 צפייה בגלריה
הדלת שהוצאה ממקומה. צילום: לירן תמרי
הדלת שהוצאה ממקומה. צילום: לירן תמרי
הדלת שהוצאה ממקומה. צילום: לירן תמרי
מסתמן: פשרה בסכסוך המשפטי בין דיירי בניין המגורים החדש ברחוב שרי ישראל למרפאת החירום של ארגון 'טרם' שנפתחה מתחת לבתיהם. השבוע הסכימו הצדדים שהכניסה למבנה מרחוב שרי ישראל תותר לדיירי הבניין בלבד, ומבקרי המרפאה ישתמשו בכניסה חלופית.
הסניף הירושלמי של 'טרם' עבר בחודש יוני ממשכנו הקודם ברוממה למתחם הדיור והעסקים 'סיטי קורט' ברחוב שרי ישראל. הדיירים בבניין התנגדו לשכניהם החדשים, שכן המבקרים הרבים במרפאה, שפועלת בעיקר בלילות ובסופי השבוע, נהגו להיכנס אליה דרך הלובי של בניין המגורים.
הסכסוך בין הצדדים הסלים בהדרגה ודיירי הבניין אף טענו שבעל המתחם שכר מאבטחים בניסיון לאלץ אותם לאפשר מעבר בלובי הפרטי של בניין המגורים. לטענת הדיירים, חלק מהמאבטחים אף ניסו לעקור את דלת הכניסה ללובי וחלקם אף נקטו באלימות.
השבוע הושג הסדר שבו שני הצדדים הכירו בזכותם של הדיירים לכניסה נפרדת למגורים, וכן בזכותה של מרפאת טרם לפעול במרכז המסחרי. על פי ההסכם, הכניסה לבניין מרחוב שרי ישראל תיסגר לדיירים בלבד ויבוטל המעבר הישיר ממנה למרכז הקניות. עם זאת, יותקנו במקום דלתות חירום לצורכי מילוט מהמרכז בשעת הצורך.
עוד נקבע שחברת א.ש.א אחזקות והשקעות בע"מ, בעלת המתחם המסחרי, תעביר לדיירים מאה אלף שקל להזזת קיר הלובי הפנימי מול המדרגות ולתיקונה של הדלת במבואת הכניסה החיצונית. הכניסה למרפאת טרם תתאפשר משתי כניסות אחרות: הראשונה בימי חול דרך חנות הסלולר הצמודה אליה, ובשבתות ובחגים תיעשה הכניסה למרכז המסחרי ולטרם דרך רחוב יפו.
כעת מחכים הצדדים לאישורו של בית המשפט להסדר הפשרה.
עורך דינם של הדיירים, אריה ארבוס: "על הרשויות לדאוג שהשימוש המסחרי לא יהווה מטרד. אנו מברכים על ההסכם, אם כי היה אפשר להגיע אליו בלי לערב חמישה משרדי עורכי דין שיפעלו נגד הדיירים. אך מוטב מאוחר מלעולם לא".