1 צפייה בגלריה
ניצב יורם הלוי. צילום: שלומי כהן
ניצב יורם הלוי. צילום: שלומי כהן
ניצב יורם הלוי. צילום: שלומי כהן
האם ניצב יורם הלוי יתמנה למפכ"ל הבא? במסיבת העיתונאים שנערכה היום (ה') הציג השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן את שלושת המועמדים למפכ"ל הבא: מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן ,והמנכ"ל למשרד ביטחון הפנים, ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי. "מדובר במועמדים איכותיים שצמחו מתוך שורות המשטרה, והם מסוגלים להצעיד את המשטרה", אמר ארדן.
ארדן: "יש למנות מפכ"ל מתוך שורות המשטרה. האתגר המרכזי שאני רואה ושאותו אציב בפני המפכ"ל החדש, יהיה הורדת הפשיעה האלימות בחברה הערבית. התחום הזה הושקעו תקציבים אך התוצאות לא מספקות. אתגרים נוספים שיעמדו בפני מפכל הבא, שימוש במצלמות על גוף השוטרים, המשך פריסת שוטרי סיור רגלי בכל המוקדים, חיזוק תחום המשמעת במשטרה ישראל כולל נקיטת אמצעים משמעתיים כנגד שוטרים".
לסיום הודה ארדן לאלשייך על שירותו למען המדינה. "בטוח שאזרחי מדינת ישראל מודים לו", סיים.
בעוד כשלושה חודשים יסיים מפכ"ל המשטרה רב־ניצב רוני אלשיך את תפקידו, ומסתמן כי ההחלטה של השר לבטחון פנים גלעד ארדן היא למנות מפכ"ל חדש ולא להאריך את כהונתו.
ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים, נכלל בין שלושת המועמדים המובילים לתפקיד, נוסף על ניצב דוד ביתן וניצב (בדימוס) משה (צ'יקו) אדרי. אם ניצב הלוי יהיה זה שייבחר - למחוז יתמנה כמובן מפקד חדש.
ניצב הלוי התגייס למשטרה מיד לאחר שחרורו מצה"ל. במהלך שירותו במשטרה כיהן כמפקד יחידת להב 433, מפקד משמר הגבול ומפקד מחוז דרום. הוא מונה לתפקיד מפקד המחוז לפני כשנתיים וחצי. במהלך תפקידו הוא התמודד בין היתר עם טרור הסכינים, מהומות אלימות בהר הבית ורצח השוטרים שם, וכן עם ביקורים רגישים מבחינה בטחונית בעיר, כמו זה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.