1 צפייה בגלריה
הפיגוע לפני כשנתיים. צילום: דוברות המשטרה
הפיגוע לפני כשנתיים. צילום: דוברות המשטרה
הפיגוע לפני כשנתיים. צילום: דוברות המשטרה
35 שנות מאסר למחבל שדקר ופצע שני שוטרים בשער הפרחים לפני כשנתיים: "הנאשם ביקש להיות 'שהיד'".
פיגוע הדקירה התרחש באזור שער הפרחים ליד חומות העיר העתיקה בעיר לפני כשנתיים. אז השוטרים היו בדרכם לתחנת המשטרה "שלם" הסמוכה. איימן כורד, המחבל בן ה-22 כיום מכפר עקב, התנפל עליהם מאחור ודקר אותם בצווארם. כתוצאה מהדקירה נפצעה השוטרת, בת 40 כיום נשואה ואם לשני ילדים, באורח אנוש בצוואר ובעמוד השדרה ונגרמה לה נכות קשה ומשמעותית של שיתוק מהצוואר למטה והשוטר, בן 49 כיום נשוי ואב לשלושה נפצע בצווארו.
השוטרת אושפזה תחילה ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שערי צדק בבירה, ולאחר שהתייצב מצבה הועברה למחלקת השיקום בבית החולים בהדסה הר הצופים. היא השתחררה לפני כשנה מבית החולים אך חייה "נופצו באחת והפכו לחיים של חוסר אונים ומצוקה מתמשכת", נכתב בגזר הדין. היא נותרה עם שיתוק מלא בארבע גפיים ומצויה במצב של סיעוד מלא בכל שעות היממה. בעקבות פציעתה ובסיוע כספים שנתרמו לה במסגרת פרויקט "גיוס המונים" היא ובעלה רכשו דירה ליד בית הלוחם בעיר בו היא תמשיך לקבל טיפולים שונים. השוטר הועבר לתפקיד אחר במשטרה על רקע השלכות האירוע ולאור מצוקתו הנפשית.
בפברואר האחרון הורשע המחבל איימן כורד בשתי עבירות על ניסיון לרצח. היום (ד') התקבל גזר דינו על ידי הרכב שופטי בית משפט המחוזי בעיר, יורם נועם, רבקה פרידמן-פלדמן ואלי אברבנאל שגזרו לו מאסר של 35 שנים ומאסר על תנאי של שנתיים שלא יעבור בתוך שלוש שנים עבירות בהן הורשע, שישה חודשי מאסר על תנאי שלא יעבור בתוך שלוש שנים עבירות החזקת סכין או עבירת אלימות ופיצויים לשוטרים בסכום של 328 אלף שקלים.
"מעשיו של הנאשם בוצעו בתחילת גל הטרור שהחל בסוף חודש ספטמבר 2015, שבמסגרתו בוצעו פיגועי טרור רבים כלפי אזרחים- רק בשל היותם יהודים. וכלפי שוטרים וכוחות הביטחון- רק בשל היותם מייצגים בעיני המפגעים את ריבונות המדינה" נכתב בגזר הדין "הנאשם ביקש להיות 'שהיד'", נכתב.