1 צפייה בגלריה
רכב הסעות. צילום: שלומי כהן
רכב הסעות. צילום: שלומי כהן
רכב הסעות. צילום: שלומי כהן
בלגן בהסעות לבתי הספר בשבוע הראשון ללימודים: בשבוע האחרון התקבלו בעירייה תלונות רבות מצד הורים בחינוך המיוחד, רובן חושפות ליקויים רבים בחברת ההסעות החדשה. החל מזמן המתנה רב ועד התייחסות מזלזלת ופוגענית מצד נהגים בחברת ההסעות.
בקבוצת הווטסאפ שנפתחה השבוע, נחשפו מקרים רבים של ליקויים מצד הנהגים. אחת האמהות העידה שההסעה פשוט שכחה לאסוף את הילד שלה ולא יכלה לחזור כי מדובר במסלול ארוך. אמא אחרת דיווחה שהילדים מחכים כבר 50 דקות בתחנה להסעה.
בקבוצה של המלווים של ההסעות, כתב אחד המלווים: "הבעיה המרכזית שלו (של הנהג) חוץ מהמהירות המותרת, היא שהוא לא נותן זכות קדימה ולא מסתכל. לפני יומיים כמעט נכנס בנו רכב מהצד שהוא נכנס לכיכר ב-50 קמ"ש בלי להסתכל אפילו מי משמאלו. הילדים נבהלו ממש, אמרתי לו שיירגע עם הנסיעה".
כפי שפורסם ב"ידיעות ירושלים", הורים רבים התנגדו לזכייתה של החברה ממזרח העיר. "אמרו לי שזאת חברה שתצמצם הסעות ותעשה הרבה בלאגן", אמרה אז אחת האמהות, "כמות הילדים בהסעה תעלה וגם משך הנסיעה יגדל. זאת אחת החברות הכי זולות, אין הורה שיסכים לעלות את הילד שלו להסעות האלו".
בעקבות תלונות רבות שקיבלה העירייה, החליט ראש מנח"י אביב קינן לפרסם מכתב חריג בו נכתב: "איננו יכולים להתעלם מתופעה חוזרת ונשנית של פניות הורים בנוגע למוצאם של נהגי ההסעות, אשר באה בסתירה מוחלטת לאותה מערכת חינוך שאנחנו שואפים להוביל. ברצוננו להבהיר בצורה חד משמעית ושאינה משתמעת לשתי פנים- פניות מסוג אלו אינן ראויות ואינן הולמות את ערכי רוב רובם של תושבי ותושבות ירושלים ואנו מגנים אותם מכל וכל".
העירייה: "מינהל החינוך בעיריית ירושלים קשוב ומכיר את הפניות הנוגעות לחברה, כמו גם עומד בקשר רציף עם כלל ההורים ומנהלי מוסדות החינוך. החברה מבצעת מסלולים חדשים במסגרת הימים הראשונים ללימודים. עקב ריבוי הפניות, החברה זומנה היום לשיחת בירור וחידוד נהלים בעירייה. מינהל החינוך ימשיך לפעול על מנת לשפר בכל עת את השירות להורים ולתלמידים".