2 צפייה בגלריה
זירת השריפה ברחוב הנביאים. צילום: יוסי קסוטו תיעוד מבצעי מד"א
זירת השריפה ברחוב הנביאים. צילום: יוסי קסוטו תיעוד מבצעי מד"א
זירת השריפה ברחוב הנביאים. צילום: יוסי קסוטו תיעוד מבצעי מד"א
פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ה') כתב אישום לבית משפט המחוזי נגד שלושת החשודים בהצתת המלונית "יפו 60" לפני כשבועיים שגרמו לפציעתם של משפחת עוז ו-14 אזרחים נוספים.
מוחמד ג'עברי וראידה מוסא מואשמים בשותפות בעבירה של הצתה בנסיבות מחמירות, ומואשמים שהציתו מלון דירות והביאו לפציעתם של מספר מתלוננים. עוד מיוחסת לג'עברי עבירה של חבלה בכוונה מחמירה ולמוסא שהייה בלתי חוקית. יוסף קומבוז, חברו של ג'עברי, מואשם בעבירה של סיוע להצתה בנסיבות מחמירות.
על פי כתב האישום ביום 26/7/18 בשעות הערב, ונוכח הסכסוך בין מוחמד ג'עברי לבין בעלת מלון דירות בירושלים בו הועסק בעבר, החלה תחלופת הודעות בין מוחמד ג'עברי וראידה מוסא, שעבדה עימו במלון. לאחר חצות גמלה בליבו של ג'עברי החלטה להגיע אל המלון ולהציתו. מוחמד ג'עברי התקשר לחברו יוסף קומבוז וביקש ממנו להגיע אל הבית, וכן ביקש שיביא עמו קפוצ'ון וכובע. כשהגיע קומבוז הציע ג'עברי לשני הנאשמים לשרוף את המלון, ביודעם כי מדובר במלון מאוכלס.
בשלב מסוים החלו הנאשמים קומבוז וג'עברי לצעוד מהבית לכיוון המלון לאחר שג'עברי לבש מעל לבגדיו את הסוויטשירט והמכנסיים שנתנה לו ראידה מוסא. בשעה 01:35 לערך, הגיע גבערי למלון ונכנס מכניסתו האחורית. הנאשם הבחין במסדרון הקומה בעגלת ברזל אשר בתוכה היו גלילי נייר טואלט רבים ומגבות, הזיז אותה והצמיד אותה אל ארון החשמל וזאת כדי שההצתה תפגע בתשתית החשמל והאינטרנט של המלון.
על פי כתב האישום, הנאשם הצית את נייר הטואלט באמצעות המצית, בכוונה ליצור שריפה אשר תדליק את ארון החשמל וביודעו שהיא תפגע גם באורחי המלון. לאחר ההצתה וידא הנאשם שהאש התלקחה ויצא במהרה מהמלון דרך היציאה האחורית. הנאשם פשט את הסוויטשירט ומכנסי הטרנינג והשליך אותם בקרבת מקום, וזאת כדי לטשטש את עקבותיו.
האש אותה הדליק אחזה בגלילי הנייר ובמגבות, הציתה את הארון החשמל, אחזה בשטיחי הרצפה והחלה מתפשטת במסדרון הקומה ולעבר החדרים בקומה. כמו כן, כתוצאה מהשריפה הצטבר עשן רב אשר התפשט אל חדרי הקומה. האורחים אשר שהו בקומה החלו לנסות למלט את נפשם מהחדרים. כתוצאה מהשריפה, נשרף כליל ארון החשמל, נשרף הציוד שעל העגלה ובאזור מוקד השריפה נוצר נזק רב.
אחד מאורחי המלון נפגע אנושות מן האש לאחר שניכנס אל החדר להציל את ילדיו, וחולץ ע"י לוחמי האש. אשתו וילדיו נפגעו גם והם סובלים מכוויות. כל בני המשפחה סובלים משאיפת עשן מרובה.
עוד נפגע משאיפת עשן השוטר אשר הגיע למקום לחלץ את הלכודים. כמו כן, סבלו אורחים נוספים משאיפות עשן, טופלו במקום או בביה"ח ושוחררו לביתם, סה"כ כ-14 אנשים.
הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
החשד: הצתת המלונית "יפו 60" בוצעה על רקע כספי ורומנטי
כזכור, המשטרה הגישה השבוע הצהרת תובע כנגד שלושה חשודים בחקירת אירוע ההצתה במלונית "יפו 60" במרכז העיר שהתרחש לפני שבועיים. המשטרה איתרה את החשוד העיקרי בהצתה, מוחמד ג'עברי בשנות השלושים לחייו ממזרח העיר, החשוד בעבירת ניסיון לרצח. הוא נעצר לחקירה במהלכה אף שיחזר בשבוע שעבר את שאירע באותו הלילה והאופן על פי החשד שבו ביצע את ההצתה וגרם לשריפה במלונית.
עוד עלה מהחקירה כי על פי החשד ג'עברי ביצע את העבירה על רקע כספי ורומנטי.
2 צפייה בגלריה
מוחמד ג'עבר. צילום: לירן תמרי
מוחמד ג'עבר. צילום: לירן תמרי
מוחמד ג'עבר. צילום: לירן תמרי
עם התקדמות חקירת המשטרה, עלה חשדם של החוקרים כי ישנם שני מעורבים נוספים שעל פי החשד ידעו אודות כוונותיו של ג'עברי ואף קשרו קשר עם החשוד לביצוע העבירה, הם נעצרו לחקירה.
מחקירתה של החשודה, ראידה מוסה בת 37, עלה כי היא ידעה אודות כוונותיו של ג'עברי ועל פי החשד היא סיפקה לו אמצעים שונים לביצועה. עוד עלה החשד כי סייעה לו לשבש את זיהויו לאחר ביצוע העבירה במטרה להימלט מהמקום.
מחקירתו של החשוד הנוסף, יוסף קומבוז, בן 21 תושב מזרח העיר, שנעצר ונחקר במשטרה עלה חשד כי ידע אודות כוונותיו של ג'עברי ועל פי החשד סייע לו גם כן על מנת לשבש את איתורו לאחר ביצוע העבירה. מעצרם של החשודים בעבירות של ניסיון לרצח, סיוע לביצוע עבירה ואי מניעת פשע, הוארך מעת לעת בבית המשפט והמשטרה הגישה השבוע הצהרת תובע כנגדם בגין העבירות המיוחסות להם.
"מדובר בעבירה חמורה שהביאה לפציעתם של מעל 10 בני אדם ובהם שוטר, ושיכלה להסתיים באסון כבד מאוד הן בנפש והן ברכוש, ובייחוד בעבירות חמורות אלו, לא נרפה ונפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו, כפי שעשינו במקרה זה, על מנת להגיע לזהותם ולהביא למעצרם של כלל המעורבים", ציינו במשטרה.