אמנם השלמת בניית קו הרכבת מת"א לירושלים עדיין נמצאת בעיצומה, בימים האחרונים השלימה רכבת ישראל את הצטיידותה בכ-330 קרונועים חשמליים שעתידים לעלות על המסילות לירושלים כבר בעוד שנה וחצי.
ברכבת ישראל מובלים בשנים האחרונות מגמה למעבר להנעה חשמלית, מהלך שאמור לצמצם את זיהום האוויר ואת צריכת הדלקים ביותר מ-50 אחוז.
יתרונם של הקרונות החשמליים נעוץ ביכולתם לשאת משקלים גדולים יותר ויכולת האצה הגבוה מזו הנמצאת כיום בקרונות דיזל וזיהום אוויר מופחת בהרבה מזה הנפלט כיום. הרכבת בקו המהיר מת"א לירושלים תופעל כולה, על בסיס אנרגיה חשמלית.
הקרונות החדשים מדגם סימנס DDEMU, ישתלבו גם בקו ירושלים ויכללו כ-1,700 מקומות ישיבה ו-3,400 מקומות עמידה ויהוו גידול של 37 אחוזים בצי הקרונות של רכבת ישראל הכולל היום כ-520 קרונות.
בנוסף, הקרונות החדשים מהווים קפיצה טכנולוגית שכן הם יצוידו בטכנולוגיה מתקדמת לספירת נוסעים באמצעות מצלמה, שתאפשר תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת, ומערכת GPS שתציג תמונה עדכנית בחדר הבקרה של רכבת ישראל על מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך.
מהנהלת רכבת ישראל נמסר: "רכבת ישראל נערכת לאחד השינויים המשמעותיים ביותר שביצעה מיום הקמתה – הסבת רשת הרכבות לחשמל והפעלת רכבות נוסעים חשמליות. הפרויקט יביא לשינוי מוחלט בהפעלת הרכבות בישראל, והוא כולל שיפור משמעותי בחוויית הנסיעה ברכבת. הקרונועים החשמליים החדשים, מהירים, שקטים וידידותיים לסביבה, יספקו שירות מצוין ליותר נוסעים, בקווים חדשים וקיימים, ויאפשרו לרכבת ישראל להמשיך ולהגדיל את מספר לקוחותיה, להעניק שרות מצוין ולהצעיד את התחבורה הציבורית לעידן חדש".