2 צפייה בגלריה
מוניות שירות, נמרוד גליקמן
מוניות שירות, נמרוד גליקמן
מוניות שירות, נמרוד גליקמן
רכבת קלה, מוניות, אוטובוסים ועכשיו - גם מוניות שירות: משרד התחבורה הודיע היום (שלישי) כי במסגרת הרפורמה הגדולה בענף מוניות השירות, משרד התחבורה יפרסם מכרזים להפעלת קווי מוניות שירות, גם בירושלים. זאת, במסגרת תכניתו של שר התחבורה והמודיעין,ישראל כץ, לשדרג באופן משמעותי את התחבורה הציבורית בישראל.
במסגרת הרפורמה יפורסמו מכרזים חדשים להפעלת 12 קווי מוניות שירות באשכול ירושלים והסביבה, מתוכם שמונה קווים חדשים. בין היתר מדובר בקווי שירות שיחברו בין ירושלים לתל אביב, לנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג), למודיעין מכבים רעות, לבית שמש, לגשר אלנבי ולכפר עציון (דרך אלון שבות ואפרת). כמו כן, הקווים החדשים יחברו בין שכונת הר הצופים לשכונת גילה, עין כרם, רמות וכן למודיעין מכבים רעות; בין עין כרם לתלפיות; בין מלחה לגבעת רם; ובין גילה והר החוצבים.
2 צפייה בגלריה
מונית שירות. צילום: אדווה חולי
מונית שירות. צילום: אדווה חולי
מונית שירות. צילום: אדווה חולי
כמו כן, במסגרת הרפורמה יתאפשר לראשונה שימוש של כרטיס הרב-קו בענף המוניות (בימי חול), שיאפשר לנוסעים ליהנות מכל הסדרי הנסיעה המוזלים בתחבורה הציבורית, כולל מעבר בין קווים ללא תשלום, מידע לנוסעים, מידע על נסיעות השירות באפליקציות, הזמנת מקומות בנסיעות בינעירוניות ועוד.
לדברי שר התחבורה ישראל כץ, הנוסעים במוניות השירות ייהנו מההנחה הניתנת כיום למחזיקי כרטיס "רב קו" באוטובוסים וברכבת. הנחה זאת כוללת את כל קבוצות האוכלוסייה הזכאיות בהם תלמידים, סטודנטים, אזרחים ותיקים ונכים. הנוסעים במוניות יזכו גם בהסדרי מעבר של "90 דקות" במטרופולנים.
12 קווי מוניות השירות המוצאים למכרז ישרתו יותר כמיליון תושבים המתגוררים בירושלים וסביבתה, וישפרו את הנגישות שלהם אל מוקדי התעסוקה, הבריאות, התחבורה והמוסדות האקדמיים באזור, במודיעין ובתל אביב. בין היתר, מדובר בשיפור הנגישותלאזורי התעסוקה בהר החוצבים, תלפיות, בית שמש והרטוב, לשלוחות של האוניברסיטה העברית ומכללת הדסה בירושלים, אל מוקדי הבילוי והפנאי בירושלים, לקרית הממשלה, ולבתי החולים הדסה הר הצופים, עין כרם ושערי צדק.
קווי המוניות גובשו לאחר עבודת תכנון נרחבת שבוצעה במשרד התחבורה, שכללה, בין השאר פרסום קול קורא שביקש מהציבור להציע קווים חדשים או שינויים של מסלולים קיימים. חלק מההצעות שהתקבלו מהציבור הוטמעו במתכונת הקווים החדשה, היוצאת לדרך בימים אלה.
ההליך המכרזי יתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון יתבצע מיון מוקדם (PQ) של חברות העומדות בתנאי הסף שקבע משרד התחבורה בהליך התחרותי. חברות שעברו את השלב המוקדם, יוכלו להמשיך ולהתמודד על הפעלת כל אחד מאשכולות קווי המוניות שיצאו בהדרגה לתחרות.