1 צפייה בגלריה
מכון הטסטים הישן. צילום: יואב דודקביץ'
מכון הטסטים הישן. צילום: יואב דודקביץ'
מכון הטסטים הישן. צילום: יואב דודקביץ'
מתחם הטסטים הוותיק, שמאות אלפי ירושלמים עשו בו את מבחני הנהיגה שלהם, עומד לעזוב את תלפיות ולעבור לשכונת גילה. המעבר נעשה במסגרת רפורמת ההפרטה של מבחני הנהיגה, שייעשו מעתה באמצעות חברה פרטית בכפוף לפיקוח של משרד התחבורה.
חברת מבחני הנהיגה החדשה, שזכתה במכרז בעיר, שכרה לאחרונה שטחים ומשרדים במרכז המסחרי 'אפ־טאון' בשכונת גילה. עם השלמת העבודות ייצאו כל הטסטים מהמתחם החדש שהולך ומוכשר בימים אלה.
מעבר לרפורמה, החשובה כשלעצמה, שינוי המקום של הטסטים צפוי להשפיע באופן משמעותי על כל נושא התחבורה באזור. מבחני הנהיגה שנערכו באזור תלפיות, ארנונה ובקעה הכבידו מאוד על התנועה בשכונות הללו. עכשיו גם כל המערך של שיעורי הנהיגה ינדוד אף הוא לגילה, שכן התלמידים ומורי הנהיגה ירצו להתאמן באזור שבו הם יודעים שייבחנו בסופו של דבר. רחובות גילה, לפיכך, יהפכו לאתר אימון לנהיגה ולחניה ברוורס ותושבי שכונת ארנונה ובעלי העסקים בתלפיות יוכלו לנשום קצת לרווחה.
מי שלא מאושר, בלשון המעטה, מהתוספת החדשה לגילה הוא יו"ר המינהל הקהילתי של השכונה עופר איובי. השבוע הוא כבר פנה לארגון מורי הנהיגה בעיר והזהיר אותם שהמינהל יפעל לבטל את המעבר הצפוי ולא ישתף איתו פעולה.
"אין לנו דבר נגד עבודת מורי הנהיגה", אומר איובי, "אבל מדובר במעבר של עשרות למ"דים ביום, שיסתמו את השכונה ויסכנו את הילדים כשהם חוצים את הכביש. אי אפשר לפתוח מתחם למבחני נהיגה בתוך שכונת מגורים ומי שהקימו אותו בתלפיות במקור ידעו מה הם עושים.
"צריך לזכור גם ששיעורי נהיגה הם מפעל שעובד משעות הבוקר המוקדמות עד שעות הערב, שבעה ימים בשבוע. לא מעט שיעורים של מורי הנהיגה הערבים מתקיימים בשבתות וכשהילדים בחופש זה מסוכן שבעתיים. גילה לא תהפוך למתחם הטסטים העירוני החדש ואני מציע וקורא לכל הצדדים המעורבים לחפש כבר עכשיו חלופות אחרות".