1 צפייה בגלריה
כיכר ספרא. אילוסטרציה: אדווה חולי
כיכר ספרא. אילוסטרציה: אדווה חולי
כיכר ספרא. אילוסטרציה: אדווה חולי
יו"ר ועד עובדי העירייה, עו"ד אביחי אברהם הודיע היום (ב') למנכ"ל העירייה, אמנון מרחב, כי הוועד בגיבוי ההסתדרות, החליטו להכריז על סכסוך עבודה.
ועד העובדים יחל היום בהליכים ויפנה לקבלת אישור בית הדין הארצי לעבודה. לאחר הכרזת הסכסוך בתוך 14 יום יוכלו העובדים להתחיל בעיצומים, השבתות וצעדים ארגוניים שונים. במהלך השביתה לא יתקיים פינוי זבל,פקחי בנייה, פקחי חניה, קבלת קהל בעירייה, ועדות תכנון ובנייה והיתרי בניה ועוד.
הסכסוך הוא על שורה ארוכה של טענות בנוגע לתנאי העסקה של עובדי העירייה כגון: חוסר יישום הסכמים, אי קבלת דרגות במועד, אי תשלום מלא לנסיעות, העסקת עובדים בחברות בת של העירייה ללא הסכמת ועד העובדים ועיכוב במתן כתבי מינוי לזוכים במכרזים לתפקידים שונים.
יו"ר ועד עובדי העירייה, עו"ד אביחי אברהם: "זה כבר תקופה ארוכה שאנחנו מנסים לפתור את כל הנושאים של משאבי אנוש אבל שום דבר לא זז. המטרה שלנו היא לא להשבית את העירייה אלא לדאוג לזכויות העובדים. אך במידה ונאלץ להגיע לכך, לצערי זה מה שיהיה״.
מהעירייה נמסר בתגובה: ״עיריית ירושלים מקיימת שיח שוטף עם ארגון העובדים וההסתדרות והצדדים מתייחסים ברצינות רבה לאתגרים שעל הפרק. עיריית ירושלים היא מקום עבודה ובית לאלפי עובדים וההנהלה יחד עם ההסתדרות וארגוני העובדים ימשיכו לשמור על שלמות הבית״.