1 צפייה בגלריה
בית המרקחת שבו התבצע השוד ובן ארוש. צילום: יואב דודקביץ' ורפי קוץ
בית המרקחת שבו התבצע השוד ובן ארוש. צילום: יואב דודקביץ' ורפי קוץ
בית המרקחת שבו התבצע השוד ובן ארוש. צילום: יואב דודקביץ' ורפי קוץ
הרוקח שנשדד בידי השף הירושלמי דידי בן ארוש משחזר השבוע את האירוע יוצא הדופן. "דידי היה יחסית רגוע", הוא אומר בראיון למיינט ירושלים ו"ידיעות ירושלים".
נגד בן ארוש, הבעלים לשעבר של ה'קבלייר' ואחד השפים המפורסמים שידעה העיר, הוגש לפני כשבוע כתב אישום על שני מעשי שוד שביצע. במקרה הראשון הוא ניסה לשדוד בת 72 באמצעות אקדח צעצוע, לאחר שנכנס איתה לרכבה והכריח אותה למשוך כסף, אך היא הצליחה לברוח. במקרה אחר הוא תקף בגז פלפל רוקח בבית מרקחת ושדד ממנו 2,200 שקל. המקרים הללו התרחשו לפני כשלושה שבועות ובן ארוש הואשם בעבירות של שוד והונאה באמצעות כרטיס חיוב.
סמיר יגמור (36) הוא הרוקח בבית המרקחת שברחוב בפלמ"ח, שאותו שדד בן ארוש. "שמעתי שמישהו נכנס לחנות ויצאתי אליו", הוא משחזר השבוע בשיחה בתוך חדר פנימי בחנות. "היתה לו מסכה על הפנים ומרשמים ביד. הייתי בטוח שמדובר בחולה ששם בכוונה את המסכה כדי להגן על עצמו. פתאום מתחת למרשמים הבחנתי בנשק, שנראה כמו אקדח צעצוע, וגם בתרסיס פלפל".
יגמור מספר כי בן ארוש התיז כמה פעמים את התרסיס על פניו. "הוא היה רגוע יחסית וביקש ממני להביא לו את כל הכסף שבקופה. אמרתי לו שייקח בעצמו והוא הפציר בי להביא לו מיד את הכסף".
הרוקח מתאר כיצד שם את הכסף בשקית, לדרישתו של השף המפורסם, שבאותו רגע ריסס אותו שוב וברח מהמקום. "שעתיים אחרי המקרה לא הצלחתי לראות שום דבר", אומר יגמור. "הצלחתי איכשהו להתקשר לחבר שלי והוא הזעיק את המשטרה, וגם אנשים ברחוב הגיעו והתקשרו אליהם".
המשטרה שהגיעה פתחה בחקירה וקראה לאמבולנס, שטיפל ביגמור במקום. "בית המרקחת היה מלא בתרסיס הפלפל. הכול קרה במשך דקה וחצי", מוסיף הרוקח, שהתאושש זמן קצר לאחר האירוע וחזר לעבודה. "הופתעתי מהאירוע. אני רוקח כבר 15 שנים ובבית המרקחת ברחוב הפלמ"ח כבר שלוש שנים. לא האמנתי שדבר כזה יקרה באזור שקט ורגוע כזה. כנראה שדברים כאלה מתרחשים היום בכל מקום ומזל שזה הסתיים כך".
ועוד בפרשת בן ארוש: פקד אבי שרייר, קצין מחלק פשעים בתחנת מוריה שאחראי על פתרון המקרים הללו, מספר השבוע כי החוקרים יצאו לשטח וגבו עדויות ממספר עדים זמן קצר לאחר אירוע השוד הראשון. אלא שתוך כדי החקירה התרחש האירוע השני, שדמה בשיטתו לראשון. "בשלב הזה היינו די בטוחים מי הבנאדם, וכעבור כחצי שעה יצא כוח משטרה לכיוון הבית ושם הוא נתפס", הוא מספר.
עו"ד זכריה שנקלובסקי, שמייצג את בן ארוש: "אנו נמצאים בתחילת ההליך ונציג את טיעונינו בבית המשפט".
"אל תעשי בעיות, אני אהרוג אותך"
על פי כתב האישום, אירוע השוד הראשון התרחש בחניון תת־קרקעי בקטמון הישנה. דידי בן ארוש התקרב אל אישה בת 72 כשבידו אקדח צעצוע וביד השנייה תרסיס פלפל. הוא אמר לה: "אל תעשי בעיות, אני אהרוג אותך. תני את כרטיס האשראי". הוא הכניס אותה לאוטו והם נסעו למשוך כסף מהכספומט. לאחר שהניעה את הרכב והחלה לנסוע היא הבחינה בשכן שלה, יצאה מהרכב בריצה וצעקה: "יש מישהו פה עם אקדח".
בן ארוש לקח את תיקה של האישה וברח מהחניון. לאחר מכן הוא הגיע לסופר והתכוון לרכוש קופסאות סיגריות עם כרטיס האשראי שלה, אך המנהל לא אישר לו את הקנייה ללא תעודת זהות.
תרסיס פלפל במקום מרשם
כתב האישום שהוגש נגד דידי בן ארוש מגולל לא רק את השוד של בת ה־72, אלא גם את סיפורו של שוד נוסף שביצע השף הירושלמי המפורסם, כאמור, בבית מרקחת.
על פי כתב האישום, לאחר השוד הראשון הוא יצא מביתו עם רעלה שכיסתה את פניו, אקדח הצעצוע ותרסיס הפלפל ונכנס לבית מרקחת ברחוב הפלמ"ח בעיר.
על פי כתב האישום, בן ארוש התיז על הרוקח תרסיס פלפל ודרש ממנו לקבל את הכסף שבקופה. הרוקח הוציא 2,200שקל ומסר לשף, שריסס עליו תרסיס פלפל פעם נוספת ויצא בריצה מהחנות.
זמן קצר לאחר שני אירועי השוד בן ארוש נעצר ובהמשך הוגש נגדו כתב אישום.