2 צפייה בגלריה
דגל גוואטמלה בגן הטכנולוגי במלחה. צילום: אלכס קולומויסקי
דגל גוואטמלה בגן הטכנולוגי במלחה. צילום: אלכס קולומויסקי
דגל גוואטמלה בגן הטכנולוגי במלחה. צילום: אלכס קולומויסקי
לאחר שנחנכה שגרירות ארה"ב השבוע בארנונה, טקס העברת השגרירות השניה - גואטמלה נערך הבוקר (ד') בגן הטכנולוגי בהשתתפות משלחת בכירים מגואטמלה, חברי פרלמנט, נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס וראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו.
"גואטמלה הייתה המדינה השנייה להכיר בישראל", אמר ראש הממשלה נתניהו בנאומו. "השגריר שלכם לאו"ם היה מאוד פעיל למען המדינה באותה תקופה כדי לתמוך בתוכנית החלוקה. אנחנו חולקים כל כך הרבה ערכים ומטרות על אף שאנחנו רחוקים, אבל אנחנו לא באמת רחוקים".
עוד אמר ראש הממשלה: "ברוח החברות והקשר המשותף אנחנו מברכים אתכם. אני מצפה לדון איתכם בדרכים מעשיות שנוכל לקדם את הידידות והברית הזאת. במסע הבא שלי לאמריקה הלטינית אגיע לגואטמלה".
נשיא גואטמלה, ג'ימי מוראלס: "זה כבוד להיות כאן בבוקר זה. שלושת הנשיאים של הרפובליקה רואים חשיבות בעתיד של המדינה שלנו. גואטמלה וישראל יש יותר מ-70 שנה של ידידות, ידידות אמיתית, אבל מעבר לכל בין ישראל וגוטמלה יש אהבה של אחים".
מוראלס סיים את נאומו ואמר: "גוטאמלה וישראל מאוחדות לנצח".
אחרי האירוע יקיים נשיא גואטמלה פגישת עבודה עם ראש הממשלה נתניהו ועם הנשיא ריבלין.
מוקדם יותר מייסד מוזיאון ידידי ישראל, ד"ר מייק אוונס אירח את הנשיא מוראלס, אישתו ופמלייתו שמנתה את שגריר גוואטמלה בישראל מריו בוקארו וחברי משלחת נוספים אשר התלוו למשלחת המיוחדת לישראל. בסוף הסיור העניק ד"ר אוונס אבן ירושלמית מיוחדת עם סמל השגרירות החדש, כאבן פינה למבנה השגרירות החדש. כמו כן, לפני מספר חודשים אף העניק אוונס את אות ידידי ישראל לנשיא מוראלס במשכן הנשיאות בגוואטמלה.
2 צפייה בגלריה
נשיא גוואטמלה ג'ימי מוראלס ומייק אוונס. צילום: יהל הרמן