1 צפייה בגלריה
ישראל בונדק. צילום: גיל יוחנן
ישראל בונדק. צילום: גיל יוחנן
ישראל בונדק. צילום: גיל יוחנן
בונדק נגד האח הגדול: ישראל בונדק העביר באמצעות עורכת דינו, שרה כהן טראב, מכתב התראה לפני נקיטה בהליכים משפטיים נגד 'רשת' מדיה - ערוץ 13. הסיבה: הפרת זכויות יוצרים.
במכתב נטען כי במסגרת פרסום וקידום העונה החדשה של תכנית הריאליטי "האח הגדול", שודר ומשודר פרומו לקידום התכנית, בו נעשה שימוש שלא כדין ביצירה שלו, "נשבע לך לא בוגד" הרשומה באקו"ם. לטענתו, הפרומו משודר, בין השאר, בעונת השיא של הערוץ, ומצוי באתר האינטרנט של הערוץ ובאפליקציה.
עוד נטען כי ערוץ 13 לא ביקש ולא קיבל אישור ממנו לעשות שימוש ביצירה. "השימוש ביצירת מרשי ללא רשות מהווה מגוון עוולות אזרחיות כלפי מרשי", נכתב במכתב ההתראה. לפיכך הוא דורש כי לחדול משידור הפרומו בו נעשה שימוש שלא כדין, הסרת הפרומו מהאינטרנט, מאתר הערוץ ומהאפליקציה ופיצוי כספי בסך 400 אלף שקלים. המכתב הועבר לרשת ונמצא בבדיקה.
ממשרד עו"ד אסף-ג'אנה-כהן טראב שהעביר את המכתב נמסר: "מרשי פנה למשרדנו לאחר שהתברר לו כי נעשה שימוש שלא כדין ביצירה שלו. לשיטתו, היצירה שונתה באופן משמעותי ומשמשת ככלי לקידום פרסום וזאת בניגוד לכל הסכם. מרשי תקווה כי הפקת האח הגדול תשכיל לפעול בהתאם למכתב ההתראה ולפצותו בפיצוי משמעותי".