1 צפייה בגלריה
ניסו שחם בבית המשפט. צילום: מוטי קמחי
ניסו שחם בבית המשפט. צילום: מוטי קמחי
ניסו שחם בבית המשפט. צילום: מוטי קמחי
מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב בדימוס ניסו שחם זוכה הבוקר (ג') מכל האשמות למעט נשיקה ואמר בשיחה עם מיינט ירושלים: "אני לא מתחרט על שום דבר".
ארבע שנים לאחר שהואשם, בית המשפט זיכה הבוקר את שחם מהטרדה מינית ומחמישה סעיפי אישום בגין הפרת אמונים. בהכרעת הדין נכתב: "עם התקדמות החקירה התברר כי התמונה הראייתית שונה לחלוטין".
בשיחה עם מיינט ירושלים אמר שחם: "אני לא מתחרט על שום דבר וגם לא על זה שלא לקחתי את הסדר הטיעון. אצטרך להילחם על החפות וזה מה שאעשה, להילחם על החפות זה לא דבר מאיים ולא צריך לפחד מזה".
ביחס להתנהלות מח"ש נכתב בהכרעת הדין: "מצאה התביעה 'לצבוע' את תיאור העובדות בכתב האישום, ועשתה כן בעוצמה גבוהה יותר אף בסיכומיה, ב'צבעי מרות, מין וניצול', אלא שצבעים אלה אינם תואמים את זירת המחלוקת המשפטית ששורטטה על ידי אותה תביעה ממש בכתב האישום". בנוגע לכך אמר שחם: "הם אנשים הזויים, מי שממציא תיאוריות מופרכות ועושה הכל כדי שהתיאוריות יוכחו - לא ראוי לשרת במדינה".
עו"ד רונן יצחק מהמחלקה לחקירות שוטרים אמר לאחר הכרעת הדין: "במהלך שירותו כקצין בכיר במשטרת ישראל, שחם יצר קשרים אינטימיים, בעלי אופי מיני עם שוטרות צעירות, על פי רוב בדרגות נמוכות בתפקידים זוטרים ובפער גילאים משמעותי ממנו, שהיו כפופות אליו. למרות קשרים אלה, הוא לא נמנע מקבלת החלטות בעניינן. הפרקליטות תלמד את הכרעת הדין ותשקול צעדיה בהתאם".
לסיכום, אמר בשיחה: "לא צריך להיבהל ולא להודות במשהו שלא עשית. מזל שהמשפחה איתי. אי אפשר לעבור דבר כזה בלי המשפחה. אני מתכוון לערער".