1 צפייה בגלריה
גן ילדים. אילוסטרציה: shutterstock
גן ילדים. אילוסטרציה: shutterstock
גן ילדים. אילוסטרציה: shutterstock
הורים לפעוטות בגן בשכונת גילה טוענים כי סייעת הגן נעלה בשבוע שעבר מספר פעוטות וזאת על מנת לצאת לקנות חלב. העירייה הודיעה כי הסייעת תזומן לבירור. ההורים לא מסתפקים בכך ודורשים להשעות הסייעת לאלתר.
אב לאחת הילדות בגן סיפר למיינט ירושלים: "הבאתי את הבן שלי בבוקר לגן, הדלת הייתה נעולה אבל שמעתי קולות מבפנים של ילדים. לא הבנתי מה קרה וישר התקשרתי לגננת. לאחר מכן זו יצרה קשר עם הסייעת והיא חזרה כשבידה שקית חלב.
"אני לא רוצה לחשוב כמה זמן הילדים היו נעולים בפנים ומה היה קורה אם היתה פורצת שריפה או שאחד הילדים היה בולע חפץ. לסייעת כזו אין מקום במערכת החינוך -אנחנו דורשים שיפטרו אותה".
אם לא די בדרישה להשעות את הגננת, חלק מההורים מבהירים כי חלקם שוקלים להעביר את הילדים לגן אחר. "הורים רבים שוקלים את השארת ילדיהם בגן. הם כועסים. זה הגיע למצב שלא מתקבל על הדעת. אסור להסתפק בנזיפה היא לא אמורה לעבוד עם ילדים. על המקרה הזה עלינו במקרה, לא רוצה לחשוב כמה ואם מקרים כאלו קרו בעבר שלא ידענו עליהם", אמר אותו הורה.
העירייה: "בשל האירוע, הסייעת עברה תחקור ותוזמן לבירור משמעתי על מנת למנוע הישנות מקרים כאלו בעתיד. מהתחקור עולה כי הסייעת נעדרה מהגן לפרק זמן של דקות בודדות (לצורך הבאת חלב) בעת ששהו בו 2 ילדים בלבד כאשר ההורה הגיע לגן והדברים כאמור יטופלו.
"יש להדגיש כי הכניסה לגן מתבצעת דרך שער חיצוני נעול ובאמצעות לחצן אינטרקום וכניסה לגן מורשית רק על ידי סייעת או גננת".