1 צפייה בגלריה
צילום: מתוך הסרטון
צילום: מתוך הסרטון
צילום: מתוך הסרטון
נקשר למנורה כאקט מחאה: "אני כובל את צווארי בשם כל ניצולי השואה שצווארם כבול בידי ממשלת ישראל והחברה הישראלית", כך כתב אומן הפרפורמנס אריאל ברונז בדף הפייסבוק שלו, בסמוך לסרטון שהעלה היום אחר הצהריים, יום השואה, בו הוא נראה מבצע אקט מחאה של סגירת צווארו במנעול אל פסל המנורה המפורסם סמוך לרחבת הכנסת.
בסרטון נראה ברונז מבצע את אקט המחאה, כשאנשי משמר הכנסת מנסים להבין מי הוא ומדוע הוא קשור לפסל המנורה. "היום אני נועל את צווארי ל'מנורה', אשר פוסלה ע"י ניצול השואה בנו אלקן, ומוצבת מול כנסת ישראל.פסל זה נחשב ל'ספר לימוד' ויזואלי של ההיסטוריה היהודית לדורותיה", כתב בפוסט שפרסם לאחר מעשה. "זהו אקט מחאה על ההזנחה הפושעת של ניצולי השואה החיים בישראל", הוסיף.
בהמשך הסרטון נראים קציני משמר הכנסת לוקחים מברונז בכח את המצלמה בעזרתה צילם את ההתרחשויות בזמן שהיה נעול אל המנורה, וכך מגיע התיעוד לסיומו.
ברונז הקדים לדבריו בפוסט תזכורת לאקט דומה שערך ביום השואה הקודם: "בשנה שעברה נעלתי את צווארי לשולחן במשרדה של יו"ר קרן הרווחה לניצולי שואה, בשל הסחבת במתן שירות סיעודי לאבי, לו הוא זכאי מהקרן.במהלך שנה זו, אחרי שורה ארוכה של דחיות והבטחות, נדחתה בקשתו ע"י הקרן, בטענה שאין ביכולתה של הקרן לסייע לו".
ברונז הוא מחזאי, ואומן פרפורמנס ומחאה, שמרבה לעסוק בנושאים אקטואליים ולאומיים, ידוע במיצגים הפרובוקטיביים שלו, וזכור בעיקר בשל כך שתחב את דגל ישראל לתוך ישבנו ונופף בו בעזרתו, במהלך פרפורמנס שקיים בועידת ישראל לתרבות של עיתון 'הארץ' לפני כשנתיים. ברונז אף נחקר בעקבות המעשה במשטרה בחשד לעבירה על חוק ביזוי הדגל.