1 צפייה בגלריה
סטודנטים באוניברסיטה העברית. צילום: גיל יוחנן
סטודנטים באוניברסיטה העברית. צילום: גיל יוחנן
סטודנטים באוניברסיטה העברית. צילום: גיל יוחנן
בשבועות האחרונים מתחוללת סערה של ממש בקרב הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה העברית. אגודת הסטודנטים בעברית קיימה בשבוע שעבר הצבעה לשינוי שמה הרשמי, במסגרתה נשאלו חברי האגודה האם יש להכניס את המילה 'סטודנטיות' לתואר הרשמי של האגודה ובכך להפוך אותה ל-"אגודת הסטודנטים והסטודנטיות באוניברסיטה העברית", כחלק ממהלך שהחל בקמפוסים שונים ברחבי הארץ כגון אוניברסיטת ת"א, מכללת ספיר, סמינר הקיבוצים ועוד.
גם התאחדות הסטודנטים בישראל, בית המאגד את כלל אגודות הסטודנטים, שינתה את שמה לאחרונה ל-"התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית".
בעקבות הגל שינויי השמות ברחבי הארץ, העלו מספר חברי אגודה את הרצון להכניס לשם האגודה את המילה 'סטודנטיות'. ברשתות החברתיות הרוחות סערו, היו מי שטענו שזה מהלך הכרחי ושחובה שיהיה ייצוג ראוי ל-52 אחוז מהסטודנטים באוניברסיטה שהן בעצם נשים. היו אחרים שטענו שמדובר על בזבוז מיותר של כספים - טענות על עלות של 30 אלף שקל למיתוג מחדש, וש"לצורך הגברת השוויון אפשר להשקיע בפרויקטים אמיתיים, ולא קוסמטיים".
ואכן בעקבות הלחץ הרב החליטו באגודה לקיים בשלישי שעבר הצבעה על שינוי שם האגודה במסגרת ועידה מיוחדת. "זה שיש 11 אגודות שכבר הצטרפו, כולל התאחדות הסטודנטים, זה גם אמור לומר לנו משהו", אמרה אחת המשתתפות. "(השארת השם) לא פוגעת באף אחד", טען משתתף אחר. "למה אתה אומר שזה לא פוגע באף אחד? יש פה נשים שזה פוגע בהן", השיבה לו חברת אגודה נוספת.
לאחר הוועידה הסוערת התקיימה ההצבעה שתוצאותיה: 12 נגד שינוי השם, 8 בעד שינוי השם ואחד נמנע. ההצעה להוסיף את המילה 'סטודנטיות' לשם הרשמי של האגודה נדחתה, אולם זה היה רק תחילת הסיפור.
הרשתות החברתיות החלו לסעור והקריאות מצד סטודנטיות להפסיק לשלם דמי אגודה התרבו. "אני מרגישה בנוח לכתוב את דעתי על ההחלטה ההזויה שהתקבלה. אני סטודנטית בתואר שני ומעתה והלאה אפסיק לשלם דמי אגודה. האגודה כבר לא מייצגת אותי. וכך אמליץ לכל חבריי שלומדים באוניברסיטה". "אנחנו נמשיך לפעול בנחישות לשינוי השם", כתבה אחרת.
הנושא כרגע ירד מסדר היום של האגודה, אולם לאחר חופשת הפסח מבטיחים סטודנטים ובעיקר סטודנטיות רבות להילחם עבור שינוי השם.
אגודת הסטודנטים: "ההצעה עלתה מתוך חיבור של נציגות ונציגים אל השטח, כאגודה אנו שמחים על המעורבות שהדיון עורר, על השיח שנוצר בין ציבור הסטודנטים והסטודנטיות ועל האכפתיות שהפגינו רבים בין אם בפרסומים בפייסבוק, בשיחות לנציגים, בפניות לאגודה ובהגעה להצבעה עצמה. השיתוף שלכם, לקיחת האחריות והבעת הדעה היא זו שתיצור כאן סביבה סטודנטיאלית פתוחה יותר, מכילה יותר ומשפיעה יותר.
"נמשיך לפעול ולהוביל לקידום שוויון מגדרי בקמפוס בכלל הרבדים בהם אנו פועלים כאגודה, בפרויקטים חברתיים, יזמות חברתית, הובלת הפורום לשוויון מגדרי, שיתוף פעולה למניעת הטרדות מיניות בקמפוס וכל דרך בה ישמע קולם של כולם".