2 צפייה בגלריה
מאיר תורג'מן בהארכת המעצר. צילום: ליהי שי שקלרניק
מאיר תורג'מן בהארכת המעצר. צילום: ליהי שי שקלרניק
מאיר תורג'מן בהארכת המעצר. צילום: ליהי שי שקלרניק
נשארים במעצר: בית המשפט השלום בראשון לציון הורה בדיון שנערך הבוקר (ה׳) להאריך את מעצרם של מאיר תורג׳מן ובנו איציק, בחמישה ימים (19.3). בתוך כך, הותר לפרסום כי גם רמי לוי נחקר בחשד למעורבות בפרשה. המשטרה חושדת כי בין לוי לתורג׳מן התנהלו קשרים בעייתים ומנוגדי עניינים.
על פי החשד, לוי הפקיד לחשבונו של תורג'מן 10,000 שקלים לקידום ענייניו הפרטיים למרות שבין השניים קיים הסדר של ניגוד עניינים. לטענת סנגורו של תורג'מן איתן פלג, תורג'מן ביקש להעניק תרומה לעניים לקראת ראש השנה מטעם בית הכנסת בהר חומה בסך של 10,000 שקלים. בעקבות כך הוא פנה לחברת רמי לוי כדי לקנות מהם תלושים לחג, מאחר וגזבר בית הכנסת היה בחו"ל. תורג'מן התבקש לשלם מחשבונו לרמי לוי צ'ק ביטחון עד שגזבר בית הכנסת ישוב. עו"ד פלג טוען כי צ'ק הביטחון הופקד בטעות בחשבונו של רמי לוי ובשל כך הוחזר למאיר תורג'מן.
2 צפייה בגלריה
רמי לוי. צילום: שלומי כהן
רמי לוי. צילום: שלומי כהן
רמי לוי. צילום: שלומי כהן
במהלך דיון הארכת המעצר של מאיר תורג'מן התברר כי בצד שתי הפרשות הקודמות שנידונו "מלון כורש" ו"ארטימיסיה" ישנם נושאים נוספים שעל פי החשד תורג'מן נחשד. אחת מהן הצביעה על קשרים בעייתיים, לדברי נציג המשטרה, עם רמי לוי. "יש דפוס חוזר שמר תורג'מן פועל כדי לקדם את האינטרסים של המקורבים לו", אמר.
בהקשר מלון כורש אמר סנגורו של תורג'מן, עו"ד איתן פלג: "כבר שנתיים שמאזינים 24/7 למאיר. מאז הפרסום בתקשורת בהקשר מלון כורש. ואם יש יחסי שוחד בין משה הבא לבין תורג'מן כבר היו עולים רמזים".
גם מעצרו של משה הבא הוארך עד יום שני (19.3). נציג המשטרה אמר בדיון בעניינו: "התמונה שמצטיירת היא של איש עסקים שנתן טובות הנאה לאיש ציבור בתמורה לקידום אינטרסים אישיים שלו".
מעצרו של בנו של מאיר תורג׳מן - איציק, הוארך גם הוא עד ליום שני (19.3). תורג'מן הובא בפני השופט עמית מיכליס שאמר כי הוא "מכיר את התיק מגלגוליו הקודמים מהחקירה הסמויה". נציג המשטרה אמר בדיון כי "מאז הארכת המעצר הקודמת חלה התפתחות שמחזקת את החשדות ומרחיבה את היריעה ומעלה את החשש משיבוש מצידו".
סנגורו, עו"ד יניב שגב ציין בפני השופט מיכליס כי לא נתנו לתורג'מן להיוועץ בו על פי בקשתו: "אנחנו לא מדברים פה על ארגוני פשיעה. תורג'מן אישר שתיווך בין האנשים הקטנים לגדולים ביותר שניסו לדבר עם אבא שלו. והוא גם הודה שביצע עבירוץ של מס הכנסה. אבל נראה כי רוצים להשאיר אותו במעצר על מנת שיפליל את אביו.
השופט מיכליס ציין בסיום הדיון בעניינו של איציק תורג'מן: "במסגרת החקירה נטען כי החשוד מוחזק כדי לקדם את החקירה בעניין של אביו. לחשוד עבירות נפרדות ומעשים נפרדים".
בתוך כך, שני חשודים נוספים, דודו אברהם ואלון סעדון ישוחררו למעצר בית עד ה - 21.3 בערב. השופט מיכליס: "החשודים יוכלו לצאת לסירוגין על פי לוחות זמנים שישלחו מבעוד מועד ליחידה החוקרת, לאולם ארטימיסיה ולמרכז הקונגרסים בבנייני האומה בפיקוח". דוד קליינר שוחרר למעצר בית עד ליום שניה. השופט ציין כי "יהיה אסור על החשוד ליצור קשר עם המעורבים בפרשה במשך 90 יום".
מטעם חברת רמי לוי נמסר בתגובה: ״החברה מודיעה בזאת כי הובאה לידיעתה קיומה של חקירת משטרה שעניינה, כפי שנמסר לחברה, חשדות לעבירות שוחד ומרמה לכאורה, על ידי בעלי תפקידים בעיריית ירושלים. כפי שנמסר לחברה, מר רמי לוי בעל השליטה בחברה המכהן כדירקטור וכמנכ"ל בחברה, נחקר אף הוא בעניין האמור ובשלב זה לא זומן לחקירה נוספת. החקירה האמורה אינה קשורה באופן כלשהו לחברה ו/או לפעילותו או תפקידיו של מר רמי לוי בחברה״.