שמות של סופרות, משוררות ושופטות ישראליות יקבלו את פני הבאים לירושלים: השבוע (יום א') החליטה ועדת השמות העירונית על השמות החדשים של רחובות העיר. בנוסף הוחלט להנציח את שמותיהן של הסופרת דבורה עומר, המשוררת מרים ילן שטקליס והשופטת מרים בן פורת.
כך למשל החליטה הוועדה, בראשות סגנית ראש העירייה יעל ענתבי, כי שמה של עומר יונצח בפרויקט הכניסה החדשה לעיר. עומר, סופרת ילדים ונוער שזכתה בפרס ישראל, נפטרה בשנת 2013.
בין היתר כתבה עומר בספריה את הסיפורים על אישים כמו שרה אהרונסון, איתמר בן אב"י, מנחם בגין ואחרים וזכתה בשלל פרסים על יצירותיה.
שמה של הסופרת והמשוררת מרים ילן שטקליס, כלת פרס ישראל הראשונה לספרות ילדים שנפטרה ב־1984, יונצח בכיכר בפרויקט הכניסה לעיר. בין שיריה ניתן למצוא את 'דני גיבור'.
עוד החליטה הוועדה כי שמה של שופטת בית המשפט העליון מרים בן פורת, שהיתה גם מבקרת המדינה ונפטרה ב־2012, יונצח בכיכר בקרית הלאום בצומת הרחובות מבקר המדינה ויוסף בורג. ברחוב שבו מוצבת הכיכר צפוי לקום היכל בתי המשפט, מתחם שישתרע על שטח של 40 אלף מ"ר ויכלול את בית המשפט המחוזי, בית משפט השלום, בתי המשפט לתעבורה, לנוער, לענייני משפחה, בית הדין הארצי לענייני עבודה ובית הדין המחוזי לענייני עבודה.
אישים נוספים שהוועדה החליטה להנציח את שמותיהם: הרב אברהם שפירא, שהיה הרב הראשי וראש ישיבת מרכז הרב. שמו יונצח בפרויקט הכניסה לעיר; פרופ' נחמיה בן ציון, חוקר האסלאם וממנהיגי ההשכלה הגבוהה. שמו יונצח בכניסה לעיר; ועו"ד יצחק ננר, ששימש נשיא כבוד של ארגון המשפטנים העולמי והיה מבכירי עורכי הדין והמשפטנים בישראל. שמו יונצח בקרית הלאום.
בנוסף דנה הוועדה בשינוי שמו של אתר 'עין יעל' ל'עין אייל'. הסיבה: לתקן טעות עבר בעת הענקת השם למקום, מכיוון שבאזור המדובר יש איילים ולא יעלים. אלא שבוועדה החליטו להשאיר את השיבוש על כנו בטענה כי כך הציבור כבר מכיר את האתר ושינוי השם עלול ליצור בלבול. אבשלום קור, החבר בוועדה, הציע בחיוך לקרוא למקום עין יעל על שמה של יו"ר הוועדה יעל ענתבי.
ענתבי: "המקום שנקבע להנצחת שמו של הרב המשפיע אברהם שפירא בהמשך לרחוב צבי יהודה הוא המוצלח ביותר בעיניי. בוועדות שיתקיימו בתקופה הקרובה בכוונתי לנסות לאתר רחובות עבור רוב השמות שבעבר הוחלט להנציחם אך טרם נמצא להם מקום הולם".