שלמה ארצי והכיסאות הנעלמים: אלפים מילאו את בריכת הסולטן לפני כשבוע וחצי לרגל ההופעה השנתית של הזמר המפורסם - אך לא כולם יצאו מרוצים. למיינט ירושלים הגיעו תלונות מצד אנשים שקנו כרטיסים להופעה זמן רב מראש, אך כשהגיעו למקום גילו כי המקומות המופיעים על הכרטיסים לא קיימים, או שהגישה אליהם חסומה לגמרי.
"הגענו חצי שעה לפני תחילת המופע וחיפשנו את המקומות שלנו", סיפר השבוע נועם, שסובל ממגבלה גופנית שמחייבת אותו להתנייד באמצעות כיסא גלגלים או קביים. "רכשנו את הכרטיסים מראש, בעלות של מאות שקלים, לשורה 15. כשעלינו לשורה ראינו שאחרי כיסא 41 יש מעבר שבצידו השני השורה מתחילה בכיסא 46, כלומר כיסאות 45-42 פשוט לא קיימים".
בני הזוג פנו לסדרנים והם הציעו להם לשבת על המדרגות. "מעבר לעובדה שזה לא נעים ולא בטיחותי, הרגל שלי מגבילה אותי בישיבה שכזאת. ניסינו להתיישב בכיסאות פנויים, אך מספר פעמים הגיעו בעלי הכרטיסים והקימו אותנו. בלית ברירה נשארנו לשבת על המדרגות", מספר נועם, שמוסיף כי מההופעה הם לא הצליחו ליהנות. "הראייה היתה מוגבלת והרגל שלי כאבה מאוד".
אירוע דומה אירע לליאת ואחותה, תושבות ירושלים. "את הכרטיסים קנתה אחותי כבר לפני חודש וחצי", סיפרה השבוע ליאת. "הגענו מספר דקות לפני תחילת המופע והתחלנו לטפס במדרגות לכיוון המקומות שלנו. הגענו לשורה וחיפשנו את הכיסאות, אבל במקום שבו היו המקומות שלנו היה שלט ברזל ענק שתפס את המקום כולו".
לדבריה של ליאת, מדובר בשלט ישן שמקובע לרצפה, וברור כי שנים ארוכות הכיסאות הללו לא שמישים. "המופע עמד להתחיל וירדנו את כל השורות חזרה למטה, לחפש סדרן", היא מספרת. "דרשנו פתרון והוא הציע שפשוט נחפש לנו מקום אחר ונתיישב. לא הסכמנו ודרשנו שהוא יושיב אותנו. בסופו של דבר מצאו לנו מקומות".
בסיום המופע החליטו השתיים לעלות פעם נוספת למקומות שנמכרו להן, כדי לתעד את הבעיה. "איך מוכרים כרטיסים למקום שלא קיים?" תוהה ליאת. "המקומות שלנו לא שמישים שנים ובכל זאת נמכרים אליהם כרטיסים". ליאת ואחותה פנו לחברת 'בימות', שם הוצע להם כפיצוי כרטיס להופעת סטנד־אפ.
בימות: "בריכת הסולטן זה מקום שמשתנה כל הזמן ולכן יכול להיות שיהיו פה ושם טעויות. מהסיבה הזאת 'בימות' דואגת לצוות סדרנים גדול בכל אירוע שנותן מענה ופתרון לכל בעיה שעולה. כך היה גם בהופעה של שלמה ארצי".
ביקשנו את תגובתו של שלמה ארצי אך היא טרם התקבלה.