1 צפייה בגלריה
קינן. הצליח בבת־ים, ינסה גם בירושלים. צילום: קובי קואנקס
קינן. הצליח בבת־ים, ינסה גם בירושלים. צילום: קובי קואנקס
קינן. הצליח בבת־ים, ינסה גם בירושלים. צילום: קובי קואנקס
ראש חדש לחינוך: אביב קינן נבחר ביום שלישי לתפקיד ראש מינהל החינוך בירושלים. הוא יחליף את משה 'קינלי' טור־פז, שמסיים את תפקידו לאחר חמש שנים. קינן, שהגיע לפני כשנה מעיריית בת־ים, גבר ברוב של שבעה מול אחת על המועמד הנוסף, יואב ('זימי') זימרן הירושלמי. היחידה מבין חברי הוועדה שהצביעה עבור זימרן היא חברת מועצת העיר, פלר חסן נחום מסיעת 'ירושלמים'.
בחירת קינן אינה הפתעה. למעשה, הרבה לפני ההתכנסות השבוע של ועדת המכרזים של העירייה, הוא סומן כמי שאמור להיות ראש מנח"י. קינן שימש בשנה האחרונה כמשנה לראש מינהל החינוך בעירייה. קודם לכן הוא כיהן חמש שנים כסמנכ"ל קהילה, חינוך ורווחה בעיריית בת־ים, שם הגיע להישגים מרשימים. בתפקיד ששימש בבת־ים, הוא הוביל את כלל מערכת החינוך, הרווחה והפרויקטים הקהילתיים במכלול ההיבטים הניהוליים והתכניים.
בנוסף, קינן גם היה שותף להקמת רשת בתי הספר 'ברנקו וייס' וניהל אותה במהלך שמונה שנותיה הראשונות. בהודעה ששלח קינן לאנשי חינוך בעיר כתב: "אני מודה לראש העירייה ניר ברקת ולמנכ"ל אמנון מרחב, על האמון והאפשרות. אני מבטיח לעשות ככל יכולתי כדי להוביל יחד עם 'זימי' את החינוך בירושלים לגבהים ושיאים חדשים, ולהמשיך את העשייה החינוכית פורצת הדרך בירושלים. אני מלא התרגשות לקראת כניסתי לתפקיד, שהוא בשבילי חלום חיים. "אני מאמין כי יחד, בשיתוף פעולה וברוח אופטימית, נצליח לתת הזדמנות שווה ואמיתית לכל תלמידה ותלמיד ולהמשיך לטפח חדשנות ורוח יצירתית בקרב המורים והתלמידים".
על פי טענה של גורם מתוך הוועדה, מנכ"ל העירייה ניסה לדחוף שההחלטה לבחור בקינן תעבור פה אחד. אולם, כפי שפורסם ב"ידיעות ירושלים" בשבוע שעבר, בסיעת 'ירושלמים' לא הסתירו את רצונם לראות דווקא את זימרן נבחר לתפקיד. כך, למרות שהצבעתה הייתה חסרת חשיבות, חסן-נחום הצביעה בעד זימרן.
"אני מברכת את אביב קינן", אמרה השבוע חסן־נחום. "ירושלים קיבלה ראש מנח״י מעולה - איש ראוי ששמו הולך לפניו, ואין לי ספק שהוא ינהל את מערכת החינוך בעיר בצורה מצוינת. לצד זאת, בתור יו״ר ועדת ביקורת, מתפקידי לדבר גם על המגמה בה פעם אחר פעם אנחנו מייבאים מועמדים חיצוניים לעמדות הבכירות בעירייה.
"הבעיה היא לא עם המועמדים", המשיכה חסן־נחום. "אין מחלוקת על ההתאמה של קינן לתפקיד ראש מנח״י - הסוגיה קשורה לצורת ההתנהלות. זה יכול להעביר מסר בעייתי לגורמי המקצוע בעיריית ירושלים - אתם יכולים להתקדם, אבל רק עד גבול מסוים. למרות שהמערכת מצליחה לגדל מתוכה אנשים מדהימים וראויים, כשזה מגיע למינויים הבכירים - הם מסתכלים מסביב ומבינים שאין להם סיכוי. התברכנו בירושלים באנשי מקצוע מהשורה הראשונה, וטיפוח מצוינות בתוך המערכת זה היבט שחשוב לא להזניח".