ניר מעוז, אחיו התאום של דניאל מעוז שרצח את הוריו לפני חמש שנים בדירתם שבשכונת רמות, זכה בשבוע שעבר בתביעת דיבה על פגיעה בשמו הטוב שהגיש נגד רוני בן־ארבון, שותפו לכלא של דניאל.
ירושלים: רצח וירש? דניאל מעוז דורש את חלקו
בתביעתו טען ניר מעוז שלאחר הרצח זייפו השניים מכתב בניסיון להפליל אותו, כדי לעורר את הרושם שהוא הרוצח ולא אחיו התאום.
בתחילת השנה החליט ניר מעוז להגיש תביעה לבית המשפט, בטענה שרצח הוריו יוחס לו במכתב מזויף שבדה השותף של אחיו בבית הכלא, וכך הכתים את שמו הטוב.
המכתב נשלח כמעט שנה לאחר הרצח, כשדניאל מעוז הכיר בכלא את בן־ארבון ועל פי החשד רקם איתו יחד תוכנית שנועדה להביא לזיכויו ולהפליל במקומו את אחיו התאום החף מפשע. הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום נגד בן־ארבון, שלפיו השניים ניסחו מכתב שבו עד ראייה אנונימי טען כביכול שבליל הרצח הוא ראה את ניר, ולא את דניאל, יוצא מבית הוריו לאחר ביצוע המעשה.
"בעניין הזה אין לטעות. זה היה ניר מעוז בוודאות", הם כתבו.
את המכתב שלח בן־ארבון, ששוחרר בינתיים מהכלא, לפרקליטו של ניר מעוז, לפרקליט מחוז ירושלים ולשופט בית המשפט המחוזי הממונה על התיק. במשך כמה ימים אפפה חוסר ודאות את זהותו של השולח, עד שהראיות הובילו בסופו של דבר לבן־ארבון, שהואשם בבידוי ראיות ובשיבוש מהלכי משפט.
ניר מעוז החליט לא לשתוק ותבע את בן־ארבון על פרסום דיבה ופגיעה בזדון בשמו הטוב, וכן דרש לשלם לו פיצויים על עגמת הנפש שנגרמה לו.
בכתב התביעה פירט האח את הפרסום והסיקור הנרחב שהמכתב זכה להם בכלי התקשורת, שדיברו על עדויות אנונימיות שהגיעו לידי בית המשפט ועשויות להצביע עליו כרוצח הוריו.
בשבוע שעבר הכריע בית המשפט לזכותו וקבע פיצויים בסך 200 אלף שקל ועוד 2,500 שקל לכיסוי אגרת התביעה. בדף הפייסבוק שלו כתב מעוז: "אין נחמה, אך לפעמים יש שופטים בירושלים".