בניהו יחזקאל, בנו בן ה־12 של חבר המועצה אריה קינג, נפצע קשה בזמן ששיחק בגן התקומה במהלך יום הלימודים. הוא נפל לתהום חשופה וסובל משבר בגולגולת ובכתף וחבלות רבות. הוא שוחרר השבוע לביתו וימשיך להיות במעקב. בגן התקומה שברובע היהודי מתבצעות כיום עבודות שיפוץ בעקבות תלונות התושבים על מפגעי בטיחות, אלא שהגן לא גודר ולא נתלה בו שלט המזהיר מפני הסכנות.
מחדל הקלטות של משטרת ירושלים מהו המחדל שהביא לזיכוי אוהדים שקראו קריאות גזעניות?
המקרה התרחש בזמן משחק כדורגל בין תלמידי כיתה ה' לתלמידי כיתה ו'. במהלך המשחק רץ בנו של קינג אחרי הכדור ולא שם לב למדרון התלול בקצה הגן. הוא נפל, נפצע ואיבד את הכרתו. בניהו יחזקאל פונה באמבולנס לבית החולים הדסה הר הצופים.
,
קינג קיבל את ההודעה בזמן שהיה בשירות מילואים. "התקשרו אלי מתלמוד התורה שבו לומד בני והודיעו לי כי הוא נפצע. ניסיתי לברר פרטים אבל הם סירבו להרחיב", סיפר. "רק כשהגענו לבית החולים שבה אליו הכרתו והוא החל לזהות אותי ואת אשתי. רק אז הרשינו לעצמנו לנשום והבנו שקרה לנו נס גדול".
גן התקומה הוא אחד מגני השעשועים המרכזיים ברובע היהודי. הגן שוכן בשולי הרובע ומהווה אתר ארכיאולוגי וגם מרכז לפעילות ספורט ופנאי. בעקבות תלונות של תושבי הרובע היהודי על כשלי בטיחות בגן החליטה העירייה לשפץ אותו ולהפוך אותו לבטיחותי. עם זאת, למרות העבודות, המתחם לא גודר ולא נתלה שלט המתריע על סכנה לשוהים בו.
קינג, שמחזיק בתיק הביטחון בעירייה, טוען כי היה המום כשהתברר לו כי למרות עבודות השיפוץ המתבצעות בגן אף אחד לא טרח להזהיר מפני הסכנות במקום. "גם אחרי שבני נפצע כל כך קשה, אף אחד בעירייה לא טרח לגדר את המקום", אמר. "בסך הכל הוצב ספסל בכניסה לגן, וזה היה אמור למנוע כניסה של ילדים אליו. התקשרתי לממונים על הביטחון בעירייה ודרשתי שהמקום יגודר ושייתלו שלטים ברורים שעליהם ייכתב כי המקום מסוכן. רק לאחר שהתרעתי וביקשתי מספר פעמים עשו זאת".
בימים אלה עובר בנו של קינג סדרה של בדיקות כדי להעריך את חומרת הפציעה. בשלב זה הילד נשאר בבית החולים לבדיקות ולמעקב ואין צפי באשר לאורך אשפוזו.
העירייה: "אנו מצרים על המקרה המצער ופציעת הנער ומאחלים לו החלמה מהירה. המגרש עובר שיפוץ. במסגרת השיפוץ הוחלפה גם הגדר המקיפה אותו. לקבלן ניתנו הנחיות בטיחותיות בזמן העבודות, אולם למרבה הצער לא כולם יושמו. בעקבות המקרה בוצע תחקיר במקום בנוכחות הקבלן, מנהל הפרויקט והאחראים מטעם העירייה וחודדו נהלי העבודה והבטיחות".