מאבק המרכולים מקבל תפנית יוצאת דופן: ארבעה חודשים לאחר שראש העירייה ניר ברקת הכריז על סגירת שמונה סופרמרקטים במרכז העיר בשבת, בעלי סופרמרקטים שאינם יהודים מצאו מסלול עוקף שיאפשר להם להפעיל את העסק בכל זאת. הפתרון לפתיחת החנויות, בלי לסתור את חוות הדעת של היועץ המשפטי שהורה על סגירת הסופרמרקטים בשבת, הוא לסגור את העסק ביום המנוחה שלהם - יום א'. את בעלי העסקים היהודים העירייה מחייבת להמשיך לשמור שבת והם לא קיבלו אישורים דומים.
לא תאמינו איך קוראים למכולת בג'בל מוכבר התירוץ של העירייה לסגירת מכולות בשבת בבירה
בסופרמרקט טרמינל 21 שבצומת הרחובות יפו־שלומציון, שבעליו נוצרים, הצהירו שיהיו מוכנים לסגור את המקום ביום ראשון, יום המנוחה אצל הנוצרים, ולהמשיך לפתוח אותו בשבת. בחנות שפתוחה בשבתות וחגים כבר 11 שנה עובדים יהודים לצד נוצרים. גם בסופרמרקט שבסמטת שמאי־הלל החלו לפתוח בשבת. הסיבה: הסופר, שמיועד בעיקר לעובדים זרים, נמצא בבעלות אישה שאינה יהודייה.
בחנות שנפתחה בחודשים האחרונים מול מועדון הדבלין מספרים שמרבית הלקוחות הם עובדים זרים מתאילנד, סין והפיליפינים או מטיילים ישראלים שמעוניינים במוצרים מהמזרח. אך לדבריהם, למקום מגיעים גם ישראלים תושבי העיר שרוכשים שם מוצרים בסיסיים כמו לחם וחלב.
בעלת העסק, ג'סיקה פר: "בגלל שאנחנו לא כשרים ולא צריכים להיות כשרים אנחנו יכולים לפתוח בשבת".
לדבריה, החנות מרוויחה יותר בסוף השבוע. "אנשים מסתובבים בשבת ואין מקום פתוח. ראיתי תיירים מחפשים מקום".
העירייה: "איננו מכירים אף מרכול במרכז העיר שניתן לו אישור לפתוח את העסק בשבת. לגבי המרכול הנטען בין הרחובות שמאי להלל, הוא אינו מוכר לעירייה כעסק שפעיל בימי שבת. לגבי העסק של טרמינל 21, היות שהוא פעיל בשבת נערך לו שימוע. טרם ניתנה החלטה לגביו".