חדשות רעות לנהגים: מיזם חדש שצפוי להתחיל לפעול בשבועות הקרובים יכלול התקנת מצלמות וידאו שיעקבו אחרי עברייני חניה. הדוחות על עבירות שייקלטו במצלמות יישלחו לבתי הנהגים בדואר.
זהירות: פקח חניה בבירה יכול גם לתת דוחות על דברים נוספים השקר הגדול של פקח החניה
הפיילוט של המיזם יימשך שנה ויכלול הצבת מצלמות באזורים מצומצמים, ביניהם מרכז העיר והרחובות גולדה מאיר ושמגר בדרך לשכונת רמות, שבהם אירעו תאונות דרכים רבות. גם אזור התעשייה תלפיות ירושת במצלמות.
ועדת המכרזים בראשות חבר המועצה אליעזר ראוכברגר, אישרה בסוף השבוע את הפעלת המיזם. למכרז ניגשו שלוש חברות, שמהן נבחרה חברת 'סייפר פלייס' להפעיל את המיזם, שעלותו תעמוד על כ־2.5 מיליוני שקלים. החברה, שמתמחה בהפעלת מצלמות וידאו לרישום דוחות חניה, היא גם הזכיינית של מיזמים דומים שפועלים בתל אביב וברשויות נוספות ברחבי הארץ.
במהלך הדיון בוועדת המכרזים, הובהר שבשלב הזה אין כוונה לצמצם את מערך הפקחים הממונים על אכיפת עבירות החניה. עם זאת, אחרי סיום הפיילוט, ואם המיזם יופעל בצורה נרחבת, כולל יישום הלקחים, ייתכן שמספר פקחי החנייה יופחת בהדרגה והם יוסבו למשימות פיקוח אחרות.
"מעבר לעובדה שהמיזם יחסוך בעתיד כוח אדם ויביא להתייעלות, הוא יסייע גם להפחתת תאונות הדרכים, שנגרמות במקרים רבים בגלל חנייה לא מסודרת", אמר ראוכברגר.
העירייה: "האגף לשירותי החניה רואה חשיבות רבה בשמירת ביטחון משתמשי הדרך בכלל והולכי הרגל על המדרכה בפרט".