מבחן שגרתי בתנ"ך הפך השבוע למלחמת כיפופי ידיים בין שכבה י"ב בבית הספר תל"י בית חינוך לבין ההנהלה, אחרי שהשמיניסטים ביקשו לדחות את המבחן בגלל טיול שנתי. בהנהלה הוחלט לתת לתלמידים השובתים את הציון 0, ואילו הם טוענים: "לא היו מוכנים לשמוע אותנו".
התיכון הערבי שמכין לבגרות ישראלית בסכנה בית ספר דנמרק: המחנכת הוחלפה, התלמידים שבתו
השמיניסטים של תל"י בית חינוך חזרו בסוף השבוע שעבר מהטיול השנתי. עוד קודם לכן הם ביקשו לדחות את המבחן בתנ"ך שנקבע ליום שלישי השבוע. אך ההנהלה סירבה בגלל לוח המבחנים הצפוף.
לטענת התלמידים, כמות החומר למבחן גדולה ואי אפשר ללמוד את הכל בכמה ימים. בהודעה ששלחה ועדת השכבה לרכזת השכבה ענת שגיא נכתב: "בכיתות שלנו לא מבינים מאיפה החוצפה הזאת לבחון אותנו בתנ"ך בלי לתת לנו שבוע ללמוד. בתקנון יש חובה לתת חומר שבוע מראש, מה שאומר שיש צורך להתחיל ללמוד למבחנים שבוע מראש".
שגיא השיבה לתמידים: "אי אפשר לשנות את התאריך מכיוון שיש מבחן נוסף השבוע. איני מקבלת את חוסר הרצינות של חלקכם. כל הקיטורים הם בשל אי רצון להשקעה".
בעקבות הסירוב, החליטו השבוע רוב התלמידים לא לגשת למבחן. בשעת המבחן התכנסו הנערים בכניסה לבית הספר והחלו חילופי דברים וצעקות בינם לבין הצוות החינוכי. בהנהלה החליטו להעניש את התלמידים שלא ניגשו ולתת להם את הציון אפס. "תכננו לדבר עם ההנהלה ולהסביר לה את הצורך בהצלחה משותפת של שני הצדדים, אבל התגובה של המנהלת היתה מאכזבת ולא היו מוכנים להקשיב לנו", הסביר אחד התלמידים.
המנהלת מיכל לינק: "היה כאן לחץ חברתי שלילי מצד ועד השכבה. החומר ניתן לפני חודש והשאלות למבחן ניתנו לפני שלושה שבועות, כך שהיה להם מספיק זמן ללמוד. קיים לחץ של מבחנים ולא היה ניתן לדחות את המבחן. השבוע באו תלמידים להתנצל בפניי, אבל הם צריכים לדעת שיש מחיר לבחירה שלהם".