על רקע הפיגוע הקשה בעיר העתיקה בו נרצחו נחמיה לביא ואהרן בנט: שורה של רבנים בכירים אסרו על תלמידיהם להגיע לאזור ולכותל המערבי עקב המצב הבטחוני באזור. "ניתן לנסוע לירושלים בחג - אבל אסור להתקרב לעיר העתיקה עד שיירגעו הרוחות".
תיעוד בלעדי: פיגוע הדקירה ברחוב הנביאים בירושלים הכותל: מלחמת הקבצנים במתחזים
כך הורה בשבוע שעבר לתלמידיו הרב קנייבסקי, מבכירי הפוסקים הליטאים. בחסידות ויזניץ הודיע האדמו"ר על החלטתו שלא לעלות השנה לירושלים, ובמוסדות החסידות הודיעו כי לא יארגנו מערך הסעות לכותל המערבי. "לקחת את החסידים צריכים אחריות גדולה", נימק האדמו"ר.
בחסידות גור העניינים פשוטים יותר, והכרזה אחת שהשמיע הגבאי האישי של האדמו"ר הביאה להפסקת הגעתם של עשרות אלפי מבקרים עד להודעה חדשה. לצעד הצטרף באופן מפתיע פרופ' אסא כשר, שכתב בדף הפייסבוק שלו: "הנחיית האדמו"ר מגור היא דוגמה מופתית של אחריות מובהקת לחיי אדם".
מי שמיהרו לצאת נגד הדברים היו אנשי הקרן למורשת הכותל, שטענו כי הפרסומים על ההלכות של הרב קנייבנסקי והאדמו"ר מגור אינם נכונים.
פסקי ההלכה שהשפיעו על רבים בחברה החרדית הביאו פעילי אסלאם קיצונים בעולם להציג את הפיגועים האחרונים ככאלה שהרתיעו את אזרחי ישראל. "אם שני פיגועים גרמו לעזיבת הכותל, מה דעתכם על עוד פיגועי איכות", נכתב ברשתות החברתיות לצד תמונה של פסק ההלכה של קנייבסקי.
מנגד, מי שהתעקש לקיים את מנהגו היה האדמו"ר מבעלזא, שפוקד מדי שנה את הר הצופים לתצפית מול הר הבית, מקום בית המקדש. הרב יצחק יוסף, שכאמור ביקש מיהודים להגיע לעיר דווקא בתקופה זו, בחר לתת דוגמה אישית והגיע לכותל המערבי לתפילת חג ולרפואת הפצועים.