במשך שבע שעות גולל השבוע ניצב בדימוס ניסו שחם בבית משפט השלום בתל אביב את עדותו האחרונה, החושפת דפוס התנהגות מטריד מצד מי שנחשב לאחד ממפקדי המשטרה הבכירים ביותר במחוז ירושלים ואף היה מועמד למפכ"לות.
במהלך המשפט נשאל שחם לגבי כל אחת מהשוטרות שעמן היה בקשר ופירט את מעלליו המיניים, תוך שהוא חוזר שוב ושוב על כך שהמתלוננות היו מעוניינות ביחסים עימו. באחד המקרים, לטענתו, אחת השוטרות ביקשה ממנו נשיקה, "ואני כמו אידיוט נתתי לה", אמר. בפעם אחרת, כשנפגש עם אחת הנשים בבית המלון הוא היה "עושה פעולות", כהגדרתו, כדי שלא יזהו אותו. כלפי אחת הנשים טען: "היא שחקנית. הקאמרי הפסיד אותה".
העדות הראשונה של ניסו שחם, שנחשפה ב-mynet הג'וב החדש של ניסו שחם כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
יחסי מין מלאים בלשכה הסתבכותו של ניצב בדימוס שחם החלה לפני כשנתיים, אז הגישה נגדו המחלקה לחקירות שוטרים כתב אישום על עבירות מרמה והפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית. בכתב האישום תואר כיצד במהלך שירותו במשטרת ישראל בתפקידי פיקוד בכירים יצר שחם קשרים אינטימיים ובעלי אופי מיני עם שוטרות צעירות, על פי רוב בדרגות נמוכות, בתפקידים זוטרים ובפער גיל משמעותי ממנו.
מדובר בשוטרות שהיו כפופות לו, ולכן הדבר נעשה בניגוד לחובות ולכללים החלים עליו כעובד ציבור וכקצין משטרה בכיר. מעשיו של מפקד המחוז לשעבר כללו קשרים חריגים עם שוטרות זוטרות, התקשרויות טלפוניות אינטנסיביות, מפגשים מיניים מזדמנים וקשר אינטימי מתמשך, שהתקיים במהלך שגרת העבודה.
ביום שלישי האחרון, כשהוא מלווה בפרקליטיו, נכנס שחם לבית המשפט במבט זקוף, הביט ביושבי האולם, ולאחר ששחרר אנחת רווחה קלה התמקם על דוכן העדים. בסמוך אליו ישבו התובע מטעם המחלקה לחקירות שוטרים, עו"ד רונן יצחק ועו"ד ליאת יוניאן. בקהל היה אפשר למצוא את חבריו של שחם, ששמעו אותו מסביר כיצד חיזר, נישק, קיים יחסי מין עם פקודותיו במקומות מבודדים והתנהג לדבריו כ"מאוהב כמו שוטה".
בכתב האישום שהוגש נגד שחם צוין כי במהלך שנת 2001, בזמן משמרת לילה, התקשר שחם אל ה', שוטרת שהתגייסה זמן מועט לפני כן לשירות קבע במשטרה. הוא ביקש ממנה להגיע לחדר הכושר במרכז הדיווח המבצעי של המשטרה (מרד"מ), שבו התאמן באותה עת. כשהגיעה למקום, על פי כתב האישום, אחז שחם בשוטרת, קירב אותה לעברו ונישק אותה על שפתיה. לאחר מכן נרקם בין השניים קשר מיני, שכלל קיום יחסי מין מלאים. יחסי המין בין המפקד לשוטרת התקיימו באופן תדיר, לרוב בדירה בדרום העיר ואף בלשכתו של שחם כמפקד המרחב. כל זה, יש לציין, התרחש בזמן שהוא שימש מפקדה הישיר.
בתגובה גולל שחם את גרסתו לאירוע: "היא שאלה אותי אם אני לא מחזיק את הטלפון ואמרתי לה שאני מחזיק מזלג. היא אמרה לי שהיא רוצה להחזיק לי משהו אחר ולא מזלג". בהמשך טען שחם לגבי אותה מתלוננת כי הוא "לא מצליח להבין את ההיגיון שלה". בנוגע לאירוע בחדר הכושר טען שחם כי מדובר בהמצאה, וסיפר לבית המשפט כי מעולם לא החזיק מעמד בחדרי כושר וכי היו לו מינויים רבים. "הסיפור לא היה ולא נברא", הצהיר. "היא שחקנית"
אירוע נוסף שעליו סיפר שחם בעדותו התרחש בזמן שהיה מפקד מרחב נגב. בחקירתו טען שה' רצתה לבוא אליו אף שהיתה בהיריון "כדי לעשות השלמות", והוסיף: "היא רצתה לבוא ואני סירבתי".
בהמשך שאל התובע את שחם: "התנשקת עם ה'?"
שחם: "כן".
תובע: קיימת איתה יחסי מין יותר מפעם אחת בלשכה שלך ?
שחם: "לא זוכר כמה, אבל כן".
תובע: "האם זה היה בזמן העבודה?".
שחם: "ממש לא. כאשר כל האנשים נמצאים? ממש לא, בוודאות מוחלטת".
תובע: "הגעת עם ה' ללשכה שלך בשעות מאוחרות?"
שחם: "לא אמרתי את זה, ממש לא"
תובע: "האירוע במלון באילת עם ה', כששמת לה את המפתח והיא הגיעה אליך, היה או לא היה?"
שחם: "לא שמתי לה את המפתח, אבל יכול להיות שנפגשנו במלון ויכול להיות שהיה מפגש אינטימי בינינו".
בהמשך נשאל שחם בנוגע לניסיון ההקלטה של ה'. לטענת המחלקה לחקירות שוטרים, לאחר שהרגישה כי נפגעה משחם החליטה ה' להקליט אותו. היא הגיעה לשיחת חתך אצלו בלשכה ושם ניסה לנשק אותה. "אמרתי בחקירה הראשית שהיא שחקנית", טען שחם. "היא יצאה מהלשכה ללא דמעה. בהחלט הטחתי בה דברים מאוד קשים על התפקוד שלה, שהיא סוגרת את עצמה בחדרה... ליד הדלת היא אמרה לי 'מה עם נשיקה?' ואני כמו דביל נותן לה את הנשיקה הזו. היא הבינה שהיא יכולה להירגע ולהיות מחויכת והשיגה את המטרה".
בנוגע לאירוע הנשיקה המתואר, במהלך העדות נחשף כי במח"ש שוקלים להוסיף סעיף אישום נגד שחם בעבירה של ביצוע מעשה מגונה. בהמשך נשאל שחם לגבי חובת הדיווח על מקרה הנשיקה, אך טען כי הוא המ