בקשה מפתיעה ממזרח העיר: בסיור שערכו בשבוע שעבר ראש העירייה ניר ברקת וסגנו מאיר תורג'מן בבית ספר מקיף אבן־רושד בצור באהר הם נדהמו לגלות שבמוסד החינוך רוצים ללמד את השפה העברית באופן מסודר ואף הגישו בקשה להעסיק מורה ישראלי במשרה מלאה, שילמד עברית לפי התוכנית הישראלית לבגרות.
מורה נעל תלמידות במקלט: "ברוסיה זה מותר" מהפכה בבירה: מורים בגיל 16 כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
לדברי גורמים בכירים בעירייה ההיענות היתה מיידית והובטח לבית הספר שבקרוב יאותרו לו מורים שיצורפו לצוות החינוכי ויעבירו לתלמידים שיעורים בעברית. במסגרת הסיור נאספו רשימות של תקלות ובקשות לשיפור התנאים.
ועוד במזרח העיר: לאחרונה החליטה העירייה להפעיל מגמת לימודי תיירות בכמה בתי ספר במזרח העיר ש"התנהגו יפה", כהגדרת גורמים בכיכר ספרא. הכוונה היא למוסדות חינוך שפעלו כדי להפחית את אירועי האלימות של בני הנוער והעימות שלהם עם כוחות הביטחון. מדובר בפיילוט בעלות של למעלה מחצי מיליון שקל, לאור הביקוש הגובר למגמה הזו.
"אנחנו בהחלט נוקטים בשיטת המקל והגזר. בתי ספר שתלמידיהם לא יהיו שותפים למעשי אלימות יפוצו ויתוגמלו. אני לא מתבייש להגיד את זה", אומר תורג'מן. העירייה: "הפרויקט מתייחס ללימודי תיירות לתלמידים בכיתות י"א וי"ב שייבחרו מתוך עשרה בתי הספר שבהם מופעלת תוכנית יום לימודים ארוך. במסגרת התוכנית יוכשרו תלמידים במקצועות הטבחות והקונדיטוריה.
"מטרת התוכנית היא לאתר תלמידים שיש להם רצון לעסוק בעתיד בתחום התיירות ולהעניק להם את ההכשרה המקצועית הנחוצה לכך, שאף תזכה אותם בתעודה. כעת, משהתוכנית אושרה, נבחנות האפשרויות לשיתופי פעולה במסגרתה עם בתי מלון בעיר. התוכנית תופעל בשעות אחר הצהריים החל משנת הלימודים הקרובה, תשע"ו".